رییس ستاد ائمه جمعه درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت

۱۳۹۹/۱۰/۱۳ - ۰۸:۲۶:۲۸
کد خبر: ۱۱۱۳۴۴۱
رییس ستاد ائمه جمعه درگذشت آیت الله مصباح یزدی را تسلیت گفت
ییس ستاد ائمه جمعه کشور درگذشت آیت الله مصباح یزدی را به حوزه علمیه قم، شاگردان، علاقمندان و خاندان ایشان تسلیت گفت.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد ائمه جمعه کشور، در متن پیام «محمد جوادحاجی علی اکبری» آمده است: روح بلند عالم متفکر و انقلابی، فقیه و فیلسوف عالیقدر و مفسر بزرگ قرآن، حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی به ملکوت اعلی پیوست و به جوار ارواح پاک عالمان و شهیدان، شتافت.

در ادامه این پیام آمده است: ایشان در طول بیش از شصت سال حیات پربرکت علمی و تحقیقی و سلوکی و تربیتی خود، مانند چشمه جوشان علم و معرفت و اخلاق جوشید و جان مشتاقان تشنه را سیراب کرد. آن عالم ربانی، بزرگمرد میدان مجاهدت‌های خاموش در تربیت نیرو و ترویج معارف الهی در سالهای قبل از انقلاب درمبارزه باطاغوت و الحاد و انحراف ‌بود. درسال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، علیرغم ایفای نقش موثر در جامعه مدرسین و شورای عالی انقلاب فرهنگی و دفتر وحدت حوزه و دانشگاه و مجلس معظم خبرگان؛ عرصه تربیت و تعلیم و تحقیق را رسالت اصلی خود دانست و تا آخرین روزهای عمر بابرکتش، لحظه‌ای از پای ننشست.

رییس ستاد ائمه جمعه کشور اضافه کرد: نسل‌هایی از جوانان گذشته و اکنون ایران اسلامی، مدیون و وامدار آثار تالیفی و جهاد تربیتی او هستند. او که تربیت یافته مکتب امام راحل و علامه طباطبایی خوشه چین خرمن فیض آیت الله العظمی بهجت بود از روحی مصفا و جانی مهذب و تواضعی سرشار و لسانی نافذ و قلمی روان برخوردار بود. از رهگذر آثار قلم و بیان سازنده او، هزاران جان شیفته ازطلاب و دانشجویان و فضلا بهره‌ها برده بودند.

وی یادآورشد: نگاه عمیق و بصیرت نافذش در تشخیص خطوط و جریان‌های انحرافی، صراحت و شجاعت و صلابتش مثال زدنی اش ایشان را آماج حملات مسموم دشمنان و منحرفان قرار داده بود. آثار تالیفی ایشان در عرصه معارف قرآنی و حدیثی و فلسفی و حکمی و اخلاقی هرکدام چشمه جوشان هدایتند که در خلا وجود آن بزرگمرد جان‌های مشتاق را رهنمون خواهندبود. شاگردان و تربیت شدگان ایشان در حوزه علمیه خصوصا در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) و نیز مستفیدان ایشان در مجامع دانشگاهی، بحمدالله منشاء آثار و برکات زیادی هستند.

حاجی علی اکبری اظهار کرد: اینجانب باقلبی آکنده ازاندوه و غم، فقدان غمبار علامه بزرگوار آیت الله مصباح یزدی را ازلسان اعضای مکرم شورای سیاستگذاری و نمایندگان معزز ولی فقیه در استان‌ها وامامان محترم جمعه سراسر کشور، به محضر حضرت ولیعصر ارواحنافداه، رهبرحکیم انقلاب، حوزه مقدسه علمیه قم و شاگردان و مستفیدان و علاقمندان و به ویژه خاندان مکرم ایشان تسلیت و تعزیت می گویم و علو درجات آن روح پاک و صبر و اجر را برای بازماندگان و علاقمندان ایشان تمنا می‌کنم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز