مشاور بایدن:

تلاش ترامپ برای تغییر آرا حمله به دموکراسی است

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۷:۳۶:۱۰
کد خبر: ۱۱۱۴۷۷۵
تلاش ترامپ برای تغییر آرا حمله به دموکراسی است
مشاور ارشد بایدن مکالمه ترامپ در مورد تغییر آرای انتخاباتی در ایالت جورجیا را حمله رییس جمهوری به دموکراسی آمریکا خواند.

به گزارش برنا، نشریه هیل بامداد دوشنبه نوشت، "باب باوئر" مشاور ارشد بایدن در بیانیه ای اعلام کرد که گفت‌وگوی دونالد ترامپ با وزیر ایالتی جورجیا بیانگر ماجرای ننگین حمله رییس جمهوری به دموکراسی آمریکا است.

باوئر افزود: ما اکنون اسناد غیرقابل انکاری داریم که یک رییس جمهوری به یک مقام حزب خود فشار آورده و او را تهدید کرده تا شمارش آرای قانونی یک ایالت را لغو کند و دیگری را به جای آن برنده انتخابات معرفی کند.

به نوشته نشریه هیل، مکالمه ترامپ اولین دلیل مشهود است که نشان می دهد شخص رییس جمهوری آمریکا تلاش کرده تا یک مقام ایالتی را تحت فشار قرار دهد تا نتایج انتخابات ۲۰۲۰ را تغییر دهد.

روزنامه واشنگتن پست یکشنبه شب فاش کرد که ترامپ به تازگی با مقامات جورجیا برای تغییر آرای انتخابات ۲۰۲۰ در این ایالت تماس گرفته است.

این روزنامه آمریکایی افزود رییس جمهوری آمریکا مستقیم در تماس تلفنی با مقامات انتخاباتی جورجیا از آنان خواسته که با تغییر آرا شکست وی در برابر جو بایدن نامزد دموکرات ها در این ایالت را تغییر دهند.

واشنگتن پست براساس نوار صوتی که به دستش رسیده گزارش داد، در این گفت‌وگوها، ترامپ از "برد رافنسپسرگر" وزیر ایالت جورجیا می خواهد تا راهی پیدا کند که فاصله بیش از ۱۱ هزار رای وی با بایدن را کاهش دهد.

ترامپ می گوید: مردم جورجیا و کشور عصبانی هستند و هیچ مشکلی پیش نمی آید اگر شما بگویید که در شمارش مجدد آرا، نتایج انتخابات تغییر کرده است.

ترامپ در ادامه تاکید می کند که تنها چیزی که من می خواهم هماهنگ کردن ۱۱ هزار و ۷۸۰ رای است، ما انتخابات را در جورجیا برده ایم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز