ونزوئلا:

سردار سلیمانی الهام‌بخش مبارزه برای آزادی انسان‌ها است

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۰۹:۵۲:۲۴
کد خبر: ۱۱۱۴۸۴۸
سردار سلیمانی الهام‌بخش مبارزه برای آزادی انسان‌ها است
دولت ونزوئلا به مناسبت نخستین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی «فرمانده فراموش نشدنی سپاه قدس» اعلام کرد میراث جاودانه شهید سلیمانی برای همیشه منبع الهام مردمی خواهد بود که در برابر اقدامات غیرانسانی امپریالیسم از حق تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کنند و برای آزادی خود می‌جنگند.

به گزارش برنا دولت ونزوئلا به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با صدور بیانیه ای رسمی در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه این کشور، ضمن تکریم جایگاه والای شهید سلیمانی، پیام همبستگی این کشور آمریکای لاتین با مقامات و ملت ایران را ابراز کرد.

در متن این بیانیه آمده است: سردار سلیمانی نمونه ای از شجاعت، مبارزه و ثبات قدم در تضمین آزادسازی سرزمین‌های اشغال شده توسط نیروهای خارجی و مبارزه با گروه‌های تروریستی بود که مداخله‌های گاه و بیگاه غرب، در خاورمیانه آن را به بار آورده بود.  

«شهید سلیمانی برای تحکیم محور مقاومت و استقلال ملت‌ها و برای معادله‌ای جدید از هندسه قدرت منطقه‌ای در راستای صلح، مبارزه کرد.  میراث جاودانه او برای همیشه منبع الهام مردمی خواهد بود که در برابر اقدامات غیرانسانی امپریالیسم از حق تعیین سرنوشت خود دفاع می‌کنند و برای آزادی خود می‌جنگند».

در پایان این بیانیه آمده است: جمهوری بولیواری ونزوئلا اقدامات تروریستی آمریکا علیه ملت برادر جمهوری اسلامی ایران را قاطعانه نفی می‌کند و همچنین احترام کامل به حقوق بین المللی را به عنوان تضمین صلح و امنیت همه ملت‌ها خواستار است.

همچنین «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز با انتشار این بیانیه در صفحه توییترش نوشت: ونزوئلا ضمن درود به مردم و رهبری ایران، به یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فراموش نشدنی سپاه قدس ادای احترام می‌کند، [فرمانده‌ای] که یک سال قبل در اقدامی تروریستی و به دستور دولت دونالد ترامپ مورد ترور قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز