سفر هیأت صلح افغانستان به قطر برای مذاکرات به تأخیر افتاد

۱۳۹۹/۱۰/۱۵ - ۱۰:۳۵:۰۲
کد خبر: ۱۱۱۴۸۷۰
سفر هیأت صلح افغانستان به قطر برای مذاکرات به تأخیر افتاد
منابع خبری افغانستان صبح امروز (دوشنبه) اعلام کردند، سفر هیأت دولتی به دوحه قطر برای مذاکرات صلح با طالبان که قرار بود امروز انجام شود، یک روز به تأخیر افتاده است.

به گزارش برنا، روزنامه ۸صبح افغانستان نوشت منابعی در هیأت مذاکره کننده گفته‌اند که به دلیل نهایی نشدن محور مذاکرات از طرف شورای عالی مصالحه ملی و ریاست جمهوری افغانستان، سفر این هیات به تأخیر افتاده است.

به نوشته این روزنامه، یک تیم ۱۴ نفره روی محور اصلی هیأت کار می کند و قرار است پس از نهایی شدن رئیس شورای عالی مصالحه ملی و رئیس جمهوری آنرا تائید و در اختیار هیأت مذاکره کننده قرار دهند تا براساس آن مذاکرات صورت گیرد.

ناجیه انوری سخنگوی وزارت دولت در امور صلح افغانستان دیروز (یکشنبه) به خبرنگاران گفت که هیأت دولتی دوشنبه عازم قطر می شود تا در زمان تعیین شده برای آغاز مذاکرات در محل حاضر باشد.

پیش از این عبدالحفیظ منصور عضو هیأت مذاکره کننده به برخی رسانه ها در داخلی افغانستان گفته بود که اختلافاتی برسر برخی مسائل در دولت برای صلح وجود دارد و تلاش ها نیز برای حل آن و گرفتن موضع یکسان ادامه دارد.

قرار است دور بعدی مذاکرات فردا (سه شنبه) در دوحه از سرگرفته شود و این بار هیأت‌های دو طرف بصورت مستقیم بحث های خود را بر مسائل اصلی صلح از جمله چگونگی تشکیل دولت آینده، نوع نظام، تقسیم قدرت و دیگر مسائل آغاز کنند.

هیأت‌های مذاکره کننده دو طرف در ۲۳ آذر ماه مذاکرات را تعطیل و برای مشورت با مراکز خود به افغانستان و پاکستان سفر کردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز