مشاور سیاسی پیشین رییس‌جمهوری:

آنهایی که دغدغه‌ کشور دارند چگونه مسوولیت ناامنی در عرصه‌ سیاست خارجی را پذیرا می‌شوند

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۱:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۱۱۵۶۵۲
آنهایی که دغدغه‌ کشور دارند چگونه مسوولیت ناامنی در عرصه‌ سیاست خارجی را پذیرا می‌شوند
مشاور سیاسی پیشین رییس‌جمهوری در توییتر خود نوشت: ‌آنان که دغدغه‌ کشور دارند چگونه مسوولیت ناامنی در عرصه‌ سیاست خارجی را پذیرا می‌شوند.

به گزارش برنا، حمید ابوطالبی روز سه شنبه در رشته توییتی آورده است: ارتباط تنگاتنگِ قدرت و مسوولیت در امرحکومت چندان پیچیده نیست؛ آنچه این پیچیدگی را بیشتر می‌کند عدم شفافیت آن است. مجلس انقلابی دو طرح خروج ایران ازبرجام با جرم‌انگاری عدم اجرای آن و همچنین مقابله باآمریکا و تعیین تکلیف برای دولت درخصوص منطقه تا سال ۱۴۲۰ را به ملت ارائه کرده است:

مشاور سیاسی پیشین رییس جمهوری ادامه داد: اینکه این طرح‌ها با سیاستِ ما چه می‌کند مهم است، ولی مهمتر از آن شفاف‌سازی مسوولیت کسانی است که قدرت خود را در جهت انقلابی‌گری در سیاست خارجی به‌کار گرفته‌اند؛ بی آنکه بدانند در سیاست خارجی و دیپلماسی انقلابی‌گری ممکن نیست، مگر بیرون آوردن کفش چون خروشچف و کوبیدن آن برروی میز در سازمان ملل متحد.

ابوطالبی در ادامه نوشت: آنان که نگران معیشت مردم‌اند چرا می خواهند آنرا در محاصره‌ای سهمگین‌تر از تحریم قرار دهند؟ آنان که دغدغه‌ زندگی مردم دارند چرا اصلی‌ترین عرصه معیشت و اقتصاد را به بحران‌های پیچیده گره می‌زنند؟ ‌آنان که دغدغه‌ کشور دارند چگونه مسوولیت ناامنی در عرصه‌ سیاست خارجی را پذیرا می‌شوند؟

وی افزود: روشن است هرچه در آینده اتفاق بیفتد مسوولیت آن با مجلس انقلابی است و تنها مساله، شفاف کردنِ رابطه‌ قدرت ومسوولیت و پذیرشِ مسوولیت تبعات آنها از سوی مجلس است؛ دولت که با مخالفت خود تاکنون سلب مسوولیت کرده و خود را کنار کشیده است. نامه شهید رجایی به رییس‌جمهوری فرانسه را هرگز فراموش‌ نکنیم!

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز