خلوصی آکار:

اکنون زمان درگیری با آمریکا نیست

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۶:۵۵:۳۵
کد خبر: ۱۱۱۵۹۸۴
اکنون زمان درگیری با آمریکا نیست
وزیر دفاع ترکیه گفت، اکنون زمان درگیری با دولت آتی جو بایدن بر سر برنامه ترکیه برای خرید موشک‌های اس-۴۰۰ روسیه نیست.

به گزارش برنا، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه دوشنبه در مصاحبه با روزنامه حریت تاکید کرد: اگر اول فرایند را ببینیم و بعد متد تعامل با مساله اس-۴۰۰ را تعیین کنیم، بسیار کارآمدتر خواهد بود.

ایالات متحده در ۱۴ دسامبر تحریم‌هایی را علیه صنایع دفاعی و چندین مقام ارشد دیگر ترکیه بر سر ایفای نقش آنها در خرید سامانه‌های دفاع موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه اعمال کرد. این تحریم‌ها براساس "قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها" وضع شد که کشورهایی که با بخش دفاعی روسیه تعامل داشتند، تحریم کرد.

خلوصی آکار گفت، خرید موشک‌های روسیه برای ترکیه یک انتخاب نبود، بلکه یک ضرورت برای امنیت ۸۳ میلیون شهروند این کشور به شمار می‌رفت. آکار افزود: ما سال‌ها روابط دوجانبه با ایالات متحده داشته‌ایم. نمی‌توانیم این روابط را به اس-۴۰۰ها محدود کنیم وقتی صدها مورد دیگر وجود دارد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین تاکید کرد، آنکارا هنوز درباره درخواستش از ایالات متحده برای استرداد فتح الله گولن، روحانی ترک‌تبار ساکن آمریکا پاسخ مثبتی دریافت نکرده است. از نظر ترکیه، گولن مسبب کودتای نظامی ناکام در سال ۲۰۱۶ بود.

ترکیه چندین درخواست استرداد برای دولت آمریکا به منظور بازگرداندن گولن ارسال کرده است. مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که ترکیه شواهد مناسبی برای پشتیبانی از ادعاهایش ارائه نکرده است.

 

نظر شما