آمریکا رسما روسیه را متهم کرد!

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۰۸:۳۰:۰۷
کد خبر: ۱۱۱۶۱۱۰
آمریکا رسما روسیه را متهم کرد!
آژانس های امنیتی ایالات متحده به طور رسمی روسیه را در حملات سایبری گسترده اخیر به بخش عمده ای از دولت فدرال آمریکا متهم کردند.

به گزارش برنا به نقل از تارنمای نشریه هیل، اف بی آی، دفتر اداره کننده اطلاعات ملی، آژانس امنیت ملی و آژانس امنیت زیر ساخت و امنیت سایبری آمریکا روسیه را در این اقدام دخیل می دانند.

این آژانس های امنیتی پس از حمله سایبری به شرکت سولارویندز که نرم افزار آن توسط بسیاری از سازمان ها، نهادها و وزارتخانه های آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد، گروه تحقیقاتی را جهت بررسی موضوع تشکیل دادند.  

این گروه در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که تتیجه  تحقیقات آنها نشان می دهد که تهدید مزمن پیشرفته (که منشا آن احتمالا روسیه بوده است) عامل عمده یا تمام خسارت های وارده به شبکه های دولتی و غیر دولتی است .

این گروه اطلاعاتی در بیانیه خود تاکید کردند که این اقدام برای جمع آوری اطلاعات صورت گرفته است.

حمله گسترده سایبری به بخش‌های دولتی و شرکت های خصوصی ایالات متحده از بهار گذشته آغاز و چند هفته پیش کشف شد. بد افزار جاسوسی تا کنون در مراکز بسیار حساس دولتی و غیردولتی آمریکا نفوذ کرده و احتمالا اطلاعات مهمی را خارج کرده‌اند.

وزارت بازرگانی، وزارت امنیت داخلی، پنتاگون، وزارت خزانه داری، خدمات پستی و بنیاد ملی سلامت آمریکا از جمله مراکزی هستند که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

به گفته مقام های دولتی و کارشناسان امنیت سایبری، احتمال دارد این بدافزار رایانه هزاران شرکت و سازمان خصوصی را نیز آلوده کرده‌ باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز