معاون پارلمانی رئیس جمهور:

استیضاح وزیر اقتصاد موضوع عجیب و غریبی نیست/ لایحه منع خشونت علیه زنان از جامعیت خوبی برخوردار است

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۰:۵۴:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۶۳۰۹
استیضاح وزیر اقتصاد موضوع عجیب و غریبی نیست/ لایحه منع خشونت علیه زنان از  جامعیت خوبی برخوردار است
معاون پارلمانی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران گفت: استیضاح وزیر اقتصاد موضوع عجیب و غریبی نیست.

به گزارش برنا، «حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: از لوایح مهم دولت که با همکاری قوه قضاییه تهیه شده و در جلسات متعدد کمیسیون لوایح دولت با نمایندگان دستگاه های مختلف از جمله نماینده قوه قضاییه به سرانجام رسید و در دولت تصویب شد، لایحه منع خشونت علیه زنان بود. این لایحه از جامعیت خوبی برخوردار است. قوانین متعددی در زمینه حمایت از کرامت خانم ها داشتیم اما جامع و کامل نبود و عمدتا ضمانت اجرایی کیفری داشت.  این لایحه که به تصویب دولت رسید در حال طی کردن فرآیند اجرایی در مجلس است. از هیات مدیره مجلس شورای اسلامی خواهش می کنم این لایحه را در دستور کار قرار بدهند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: برای دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف مانند فرهنگ و ارشاد، آموزش و پرورش، کار و تامین اجتماعی تکالیفی در این لایحه تعریف شده است. این لایحه اولین لایحه ای است که کرامت خانم ها و نفی خشونت را در ابعاد مختلف مورد توجه قرار داده است.

امیری در رابطه با استیضاح وزیر اقتصاد و دارایی گفت: مجلس علاوه بر وظیفه تقنینی، حق دارد سوال، تحقیق و تفحص و استیضاح کند و اینها موضوعات عجیب و غریبی نیست. وزیر مورد سوال یا استیضاح، باید فرایندی را از جهت قانون و آیین نامه داخلی مجلس طی کند. این مورد اشاره شده، موضوع عجیبی نیست و امیدوار هستیم ابهامات نمایندگان مجلس رفع و رجوع شود.

امیری با بیان اینکه ما در سال پایانی دولت قرار داریم، یادآور شد: دشمنان ما به ویژه هیات حاکمه نابخرد فعلی آمریکا اقتصاد ما را هدف قرار داده است. در چنین شرایطی قطعاً کمک به وزیر اقتصاد می‌تواند یک مقابله و تودهنی به دشمنانی باشد که اقتصاد کشور را هدف قرار داده‌اند. من بسیار امیدوار هستم با درک درستی که نمایندگان از شرایط جنگ تحمیلی اقتصادی و تمام‌عیار دارند از این موضوع، به نحوی که مصلحت کشور مدنظر قرار گیرد، عبور می‌کنیم.

نظر شما