رئیس دفتر رئیس جمهور:

سفر هیات کره ای به ایران ارتباطی به توقیف کشتی ندارد/ ویروس انگلیسی به ۴۰ کشور منتقل شده است/ تصویب دو لایحه FATF جلوی پولشویی را می گیرد/ زورهای آخر دولت ورشکسته ترامپ

۱۳۹۹/۱۰/۱۷ - ۱۱:۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۶۳۳۴
سفر هیات کره ای به ایران ارتباطی به توقیف کشتی ندارد/ ویروس انگلیسی به ۴۰ کشور منتقل شده است/ تصویب دو لایحه FATF  جلوی پولشویی را می گیرد/ زورهای آخر دولت ورشکسته ترامپ
رئیس دفتر رئیس جمهور درباره سفر هیات کره ای به ایران گفت: این سفر در ارتباط با کشتی نیست و درباره همکاری های اقتصادی و طلب ما در بانک کره و روابط اقتصادی میان دو کشور است.

به گزارش برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: دموکرات ها به جان هم افتادند. رئیس جمهور منتخب آمریکا 8 میلیون رای بیشتر از ترامپ آورده اما می گوید من نمی روم این گرفتاری های خود آمریکا است. این حرف ها فرافکنی است. ما 4 سال صبر کردیم این 12 روز را هم صبر می کنیم انشاالله مشکلی پیش نمی آید

او با اشاره به تحریم شرکت های ایرانی توسط آمریکا گفت: اینها زورهای آخر این دولت ورشکسته است. این اقدامات هیچ اثری بر روی اقتصاد، صادرات و واردات ایران ندارد. خودشان هم می دانند هیچ اثری ندارد شما خبر را می شنوید اما تاثیری بر بازار ندارد. این اقدامات برای خوش آمدن رژیم صهیونیستی و فعالیت بعدی آنها است.

واعظی درباره سفر هیات کره ای به ایران گفت: این سفر در ارتباط با کشتی نیست و درباره همکاری های اقتصادی و طلب ما در بانک کره و روابط اقتصادی میان دو کشور است. کشتی هم می تواند یکی از موضوعات فیمابین باشد. اگر کشتی در منطقه ای رفت  و آمد می کند باید محیط زیست را رعایت کند.

او درباره اف ای تی اف اظهار کرد: دو لایحه از 4 لایحه دولت درباره پولشویی و مسائل مالی و بانکی است. مجلس هر 4 لایحه را تصویب کرد و دو مورد اختلافی بود. ما باید به اعضا مجمع تشخیص مصلحت نظام فرصت بدهیم تا موضوع سیاسی و تبلیغاتی نشود. تصویب این دو لایحه به نفع شفافیت است و جلوی پولشویی را می گیرد و روابط ما را با برداشته شدن تحریم ها روان و محدودیت ها را کم می کند که به نفع مردم، روابط تجاری، خارجی و بانکی است. چون کشور نفع می برد این موضوع نباید سیاسی، جناحی و تبلیغاتی نشود. انشاالله در مجمع حل و پیش  شود.

واعظی اضافه کرد: ویروس انگلیسی به 40 کشور منتقل شده است. یک بیمار در ایران شناسایی شد؛ او و خانواده اش در قرنطینه کامل هستند.اقدامات خوبی در زمینه خرید و تولید واکسن در کشور انجام شده است.

او درخصوص ادامه محدودیت‌های کرونایی در رفت و آمدها گفت: ما با این طرح هوشمند هرجایی که وضعیتش تغییر کند یعنی اگر سفید باشد و سپس زرد شود یک محدودیت خاص اعمال خواهد شد و اگر زرد باشد و سپس نارنجی شود این محدودیت‌ها شدیدتر خواهد شد. ما به صورت هوشمند و هر لحظه کنترل می‌کنیم تا این بیماری گسترش پیدا نکند. ممنوعیت رفت و آمدها از ۹ شب تا ۴ صبح خیلی کمک کرده است. شب نشینی‌ها و دورهمی‌ها خیلی می‌تواند اثر منفی بر مدیریت و مقابله با کرونا بگذارد. دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا همگی مصمم هستیم که این کار انجام شود. 

واعظی گفت: موضع دولت از سال ۹۲ همواره بر این بوده که آنچه که انجام می‌دهد باید در مسیر رهنمودها و سیاست‌های کلانی باشد که رهبر انقلاب ترسیم کرده‌اند و همچنین آنچه که قانون اساسی و قوانین برای ما مشخص کرده‌اند. تا به امروز دولت این مسیر را طی کرده است و باز هم طی می‌کند. ممکن است در برخی مسائل به دولت اشکالی وارد شود، مانند همین قانونی که اخیرا در مجلس تصویب شد ولی در عین حال دولت حتما تلاش می‌کند که به قوانین کشور احترام بگذارد و آن را عملیاتی کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ریل‌گذاری که دولت انجام می‌دهد، حتما در همان مسیری است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده‌اند. البته مخاطب رهنمودهای مقام معظم رهبری فقط دولت نیست بلکه مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص و شورای نگهبان هم مخاطب این رهنمودها هستند. وقتی قرار است یک سیاستی در کشور شکل بگیرد و اجرایی شود باید سران سه قوه با هم کار کنند تا بتوانند یک سیاست را اجرا کنند. آنچه که دولت به آن افتخار می‌کند این است که در مسیری حرکت کند که در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با اختلاف نظر وزیر صمت و وزیر اقتصاد بر سر قیمت فولاد خاطرنشان کرد: اختلاف نظر بر سر ریال نیست. وزارت اقتصاد می‌گوید مسئول قیمت گذاری بورس است و وزارت صمت می‌گوید کالای تولید شده ما باید با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد. به نظر من وزیر صمت نباید بحثی که می‌توانست در جاهای دیگر مطرح شود را در جلسه‌ای که خبرنگاران بودند، مطرح می‌کرد این کار خوبی نبود. ما به همکاران می‌گوییم نتایج را در اختیار مردم قرار دهند. مردم نباید شاهد اختلاف‌های ما باشند بلکه باید شاهد هماهنگی‌ها باشند.

نظر شما