یک منبع در کاخ سفید: آشوبگران آمریکایی شب را در ساختمان کنگره می‌مانند+ جزییات

۱۳۹۹/۱۰/۱۸ - ۰۰:۴۳:۵۳
کد خبر: ۱۱۱۶۷۵۹
یک منبع در کاخ سفید: آشوبگران آمریکایی شب را در ساختمان کنگره می‌مانند+ جزییات
شبکه سی ان ان به نقل از یک مقام از کاخ سفید گزارش داد که حامیان ترامپ قصد خروج از کنگره را ندارند و شب را ساختمان آن سپری می کنند.

به گزارش برنا؛ در پی یورش هواداران دونالد ترامپ به داخل ساختمان کنگره، نشست روز چهارشنبه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای شمارش آرای گزینشگران انتخابات ریاست جمهوری متوقف شد.

 یک منبع در کاخ سفید که با برخی از شورشیان حمله کننده به ساختمان کنگره در تماس است به سی ان ان گفت: هدف این افراد آن است که امشب را در داخل ساختمان کنگره سپری کنند. 

به دنبال هجوم و ورود شورشیان به ساختمان کنگره و توقف شمارش آرای الکترال کالج، یک مشاور کاخ سفید گفت برخی از دستیاران ترامپ عصبانی شده اند که چرا رئیس جمهوری اقدامات بیشتری برای جلوگیری از شورش در داخل کنگره انجام نمی دهد.

به گفته مشاور کاخ سفید، دستیاران از ترامپ خواستند هر چه زودتر ترامپ از کاخ سفید بیرون بیاید و برای  آرام کردن اوضاع بیانیه دهد.

با هجوم بی سابقه حامیان ترامپ به ساختمان کنگره و متوقف شدن شمارش آرای الکترال کالج توسط نمایندگان، بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا طی سخنانی گفت که تایید آرای الکترال قرار بود مراسم مقدسی باشد و صیحه بگذارد بر دموکراسی آمریکا اما رویداد امروز بیانگر یک واقعیت دردناک است که دموکراسی کشننده است.

به گفته بایدن، برای حفظ دموکراسی نیازمند رهبرانی هستیم که حسن نیت داشته باشند و شهادمت آن را داشته باشند که به پا خیزند و به دنبال قدرت و منابع خودخواهانه شخصی خود نباشند.

رئیس جمهوری منتخب افزود: نمایش افتضاح امروز به همه دموکرات ها و جمهوریخواهان یادآوری کرده که ما باید با هم باشیم.

نظر شما