مخالفت رئیس جمهوری افغانستان با طرح دولت موقت؛

قدرت را با اراده و انتخاب مردم به جانشین خود واگذار می کنم

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۸:۴۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۱۸۰۰۶
قدرت را با اراده و انتخاب مردم به جانشین خود واگذار می کنم
رئیس جمهوری افغانستان شنبه شب تاکید کرد که هدف اصلی اش انتقال قدرت از طریق اراده و انتخاب مردم به جانشین خوداست.

به گزارش برنا، اشرف غنی در مصاحبه با شبکه سی ان ان که با حضور رولا غنی بانوی نخست افغانستان انجام شد، با تشکیل حکومت موقت که این روزها در برخی از محافل سیاسی از آن یاد می‌شود، مخالفت کرد.

غنی انتقال قدرت از طریق اراده مردم به جانشین خود را ارج‌ گذاشتن به قربانیان غیرنظامیان، فعالان و دیگر اقشار خواند.

محمداشرف غنی همچنین افزود: از زمانی که ریاست جمهوری را برعهده گرفته، از سال ۲۰۱۵ تاکنون، تلفات نیروهای آمریکایی در افغانستان ۹۸ تن بوده، در حالی که در این مدت بیش از ۴۰ هزار نظامی و غیرنظامی افغان جان خود را از دست دادند.

رئیس جمهوری در این مصاحبه تاکید کرد که جامعه افغانستان خواهان بازگشت به گذشته نیست و رویکرد طالبان نمی‌تواند بر این جامعه تحمیل شود.

وی هم‌چنان در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان گفت که شروع مذاکرات بین‌الافغانی مهم است؛ زیرا پس از حدود ۲۰ سال جنگ این گفت‌وگوها شروع شده، هرچند سرعت آن کند بوده است.

محمداشرف غنی خاطر نشان کرد: پیام دور دوم مذاکرات این است که آیا می‌توانیم روی هدفی که جامعه جهانی و منطقه با ما توافق کرده‌اند که همان یک افغانستان مستقل، دموکراتیک، متحد و در صلح با خود و منطقه است، توافق کنیم؟ در صورتی که هدف مذکور مورد قبول واقع شود، می‌توانیم به جلو گام برداریم، اما اگر هدف طالبان تسلط بر روند صلح باشد و صلحی همانند آرامش قبرستان باشد، پس این صلح عواقب ناگواری به دنبال خواهد داشت. جامعه ما متحد بوده و خواهان صلح است، ولی ما صلح مثبت می‌خواهیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز