با موافقت نمایندگان؛

معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای ریاست جمهوری تعیین شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۰۹:۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۱۱۸۰۹۳
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی معیارهای مدیر و مدبر بودن کاندیداهای ریاست جمهوری را مشخص کردند.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری، با ماده 4 این طرح در خصوص شرایط مدیر و مدبر بودن کاندیدای ریاست جمهوری با 187 رأی موافق، 33 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده 4 این طرح آمده است:

یک ماده به ‌شرح ذیل به‌عنوان ماده (35) مکرر3 به قانون الحاق می‌شود: 

ماده (35) مکرر 3- احراز شروط جزء (3) بند (الف) ماده (35) این قانون، از طریق بررسی معیارهای زیر انجام میشود:

در بند الف این ماده آمده است؛ معیارهای مدیر:

داوطلبی به عنوان مدیر موضوع اصل 115 قانون اساسی شناخته می شود که از شایستگی های لازم و مهارت در زمینه مدیریت کلان کشور برخوردار بوده و با شناخت کافی از منابع انسانی و مادی کشور توان استفاده از ظرفیت ها برای رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی را داشته و از تجربه و سوابق موفق در عرصه های مدیریت کلان موضوع ماده 35 این قانون بهره مند شود.

در تبصره این بند آمده است؛ سوابق مربوط به مبارزه با فقر و فساد و تبعیض، شایسته گزینی، دارا بودن روحیه کار جهادی و گروهی، حساسیت نسبت به بیت المال، برخورد با تخلفات و انحرافات و روحیه نقدپذیری و پاسخگویی به تشخیص شورای نگهبان از جمله ویژگی های مدیر بودن تراز جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

در بند ب این ماده آمده است؛ معیارهای مدبر:

داوطلبی به عنوان مدبر موضوع اصل 115 قانون اساسی شناخته می شود که از توانایی لازم جهت شناسایی به موقع مسائل و ضرورت های موردنیاز کشور برخوردار بوده و با پیش بینی تهدیدها و فرصت های کشور توان اتخاذ راهکارهای مناسب و تصمیم گیری کلان را داشته باشد.

نظر شما