معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

سئول از سیاسی کردن موضوع توقیف کشتى و تبلیغات بی حاصل خودداری کند

۱۳۹۹/۱۰/۲۱ - ۱۹:۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۱۸۵۶۱
سئول از سیاسی کردن موضوع توقیف کشتى و تبلیغات بی حاصل خودداری کند
معاون اول وزارت امور خارجه کره جنوبی که در راس هیاتی از مقامات سیاسی و مالی آن کشور به تهران سفر کرده با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش برنا، معاون اول وزارت امور خارجه کره جنوبی که در راس هیاتی از مقامات سیاسی و مالی آن کشور به تهران سفر کرده با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار چوى جونگ کان گفت: این سفر نشان دهنده اهمیتی است که کره برای توسعه مناسبات با ایران قائل است.کره جنوبی در صدد است که در سال جدید میلادی با حل مشکلات در روابط دو کشور، اعتماد را به روابط بازگرداند.

سید عباس عراقچى نیز اظهار کرد: حدود دو سال و نیم است که بانکهای کره ای به طور غیر قانونی منابع ارزی ایران را به دلیل آنچه ترس از تحریمهای آمریکا ذکر می شود، مسدود کرده اند.این اقدام که تنها تسلیم شدن در برابر باج خواهی آمریکا است قابل قبول نمی باشد و طبعا توسعه روابط نیز تنها زمانی معنا دار خواهد بود که این مشکل حل شود.

او گفت: مذاکرات مختلفی که در این مدت با مقامات کره ای به ویژه توسط بانک مرکزی کشورمان صورت گرفته ناموفق بوده است.از نظر ما مسدود ماندن منابع ارزی ایران در کره بیش از آن که به‌دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا باشد ناشی از فقدان اراده سیاسی نزد دولت کره جنوبی است.خواستار اهتمام جدی سئول برای یافتن سازوکار لازم برای حل این موضوع، به عنوان اولویت اول در روابط دو کشور هستیم.

چوی جونگ کان نیز ادامه داد:فراهم آوردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود در کره از جمله اولویتهای دولت سئول هم هست . سئول مصمم است که این موضوع را تا حل نهایی پیگیری کند.

عراقچی در پاسخ به درخواست قائم مقام وزیر خارجه کره مبنی بر کمک به حل موضوع توقیف نفتکش کره ای گفت: توقیف این کشتی در خلیج فارس و آبهای ایران صرفا اقدامی بر پایه ملاحظات فنی و به دلیل آلودگی زیست محیطی بوده و رسیدگی به موضوع از سوی مقامات قوه قضائیه آغاز شده است.

او اظهار کرد: توصیه مى کنیم سئول از سیاسی کردن موضوع و تبلیغات بی حاصل خودداری کند و اجازه دهد روال قانونی رسیدگی در دادگاه مربوطه در آرامش طی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز