پلوسی:

همدستی جمهوری‌ خواهان با ترامپ، خطری برای آمریکاست

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۲۰:۲۸:۰۶
کد خبر: ۱۱۱۹۲۲۲
همدستی جمهوری‌ خواهان با ترامپ، خطری برای آمریکاست
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به مخالفت جمهوری‌خواهان با تصویب قطعنامه الزام معاون رئیس جمهوری آمریکا برای برکناری ترامپ، گفت همدستی جمهوری‌خواهان با ترامپ، آمریکا را به خطر می‌اندازد و باید پایان یابد.

به گزارش برنا، نانسی پلوسی روز دوشنبه پس از آنکه جمهوری‌خواهان مانع تصویب اجماعی قطعنامه الزام مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا برای تشکیل و حرکت هیات وزیران به سمت برکناری دونالد ترامپ شدند، در بیانیه‌ای این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: در روز چهارشنبه رئیس جمهوری شورشی مهلک را علیه آمریکا برانگیخت که قلب دموکراسی ما را هدف گرفت. رئیس جمهوری نشان داد که تهدیدی حتمی برای قانون اساسی و کشور ما و مردم آمریکا است و باید فوری از کار برکنار شود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: امروز ، در جلسه رسمی هویر رهبر اکثریت(دموکرات) درخواست موافقت یکپارچه را برای تصویب قانون توسط جیمی راسکین ، نماینده کنگره ، ارائه داد که از معاون رئیس جمهوری خواست تا کابینه را برای فعال متمم ۲۵ قانون اساسی برای برکناری رئیس جمهوری بسیج کند.

پلوسی اضافه کرد: جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان تصویب این قطعنامه محافظت از آمریکا را رد کردند و رئیس جمهوری را قادر ساختند به اقدامات فتنه انگیز، ناپایدار و منحرف رئیس جمهور ادامه دهد. همدستی آنها آمریکا را به خطر می‌اندازد ، دموکراسی ما را از بین می برد و باید پایان یابد.

وی اظهار کرد: مجلس بر اساس مقررات، تصویب قطعنامه راسکین را در دستور خواهد گذاشت تا از معاون رئیس جمهوری بخواهد متمم ۲۵  قانون اساسی را برای برکناری رئیس جمهوری فعال کند. ما همچنین از معاون رئیس جمهوری می‌خواهیم که ظرف ۲۴ ساعت پس از تصویب پاسخ دهد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: به عنوان گام بعدی، تصویب استیضاح را به صحن خواهیم آورد. تهدید رئیس جمهوری برای آمریکا فوری است و اقدامات ما نیز چنین خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز