نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

بازنشستگان مخابرات بخشی از مطالبات خود را پیش از شب عید دریافت می‌کنند

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۲۱:۵۲:۳۴
کد خبر: ۱۱۱۹۲۳۸
بازنشستگان مخابرات بخشی از مطالبات خود را پیش از شب عید دریافت می‌کنند
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست خود با مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی و بازنشستگان این شرکت گفت: با همراهی مجلس بخش عمده مشکلات کارگزاران روستایی و بازنشستگان شرکت مخابرات حل می‌شود.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، علی نیک زادثمرین در تشریح نشست سه ساعته با مدیران شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی و بازنشستگان که عصر امروز در مجلس و با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات، معاون وزیر ارتباطات، معاون وزیر کار و نمایندگان قشر بازنشسته شرکت مخابرات و کارگزاران روستایی این شرکت برگزار شد، گفت: مقرر شد مطالبات کارگزاران روستایی از ۱۷ شهریور سال ۹۹ به قبل با گروه شغلی ۲ و ۳ پرداخت شود و از آن به بعد نیز با حکمیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در قالب گروه شغلی ۶ تا ۹ پرداخت شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: البته تفاوتی میان آنها وجود دارد که برخی از این افراد با شکایت توانستند مزایای گروه شغلی ۶ را دریافت کنند که به موضوع بقیه این افراد در جلسه آتی رسیدگی می شود.

وی افزود: برای حل مشکل بازنشستگان نیز مقرر شد طبق آیین نامه رفاهی مصوب از سال ۹۷ به بعد مطابق دستورالعمل مطالبات خود را دریافت کنند و از سال ۹۲ تا آخر سال ۹۶ نیز که مطالبات آنها مبلغی بالغ بر هزار و ۲۲۷ میلیارد تومان بوده که ۲۰۰ میلیارد آن تاکنون پرداخت شده و الباقی آن که قرار بود طی پنج سال پرداخت شود امروز توافق شد تا سال ۱۴۰۱ پرداخت شود که البته بخشی از آن نیز تا پیش از شب عید به بازنشستگان پرداخت می شود.

نیکزاد با بیان اینکه پیگیری موضوع مطالبات بازنشستگان پیش از سال ۹۲ نیز رسیدگی می شود، تصریح کرد: حل مشکل دفترچه بیمه خدمات درمانی بازنشستگان مخابرات که به دلیل آسیب پذیری این قشر، نیاز ضروری بود ظرف مدت یک ماه از طریق پرداخت بدهی بیمارستان ها و آزمایشگاه ها حل خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد که مقرر شد وزیر ارتباطات با همکاری شرکت مخابرات به صورت ۲۵ درصد از سوی وزارت و ۷۵ درصد از سوی شرکت تأمین کرده و کار پیش رود که امیدواریم این شبکه که گویا بنا به گزارش وزیر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است به صد در صد برسد.

به گزارش خانه ملت، این جلسه، پنجمین نشست مشترک نایب رئیس مجلس با مسئولان وزارت ارتباطات و شرکت مخابرات برای حل مشکل کارگزاران روستایی مخابرات و بازنشستگان این شرکت بوده است.

 

نظر شما