پیام غیر رسمی دولت قطر برای ترکیه و عربستان+جزییات

۱۳۹۹/۱۰/۲۲ - ۲۳:۴۵:۳۶
کد خبر: ۱۱۱۹۲۶۱
پیام غیر رسمی دولت قطر برای ترکیه و عربستان+جزییات
نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری در منازعات خبر داد که این کشور آماده است میان ترکیه و عربستان سعودی میانجیگری کند.

به گزارش برنا؛ «مطلق القحطانی» نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم و میانجیگری در منازعات، شامگاه امروز (دوشنبه) از آمادگی دوحه برای میانجیگری میان ترکیه و عربستان سعودی خبر داد. 

به گزارش خبرگزاری ترکیه‌ای «آناتولی» این اظهارات مقام قطری در همایشی تحت عنوان «سیاست و تجربه دولت قطر در میانجیگری و حل منازعات» بوده که مؤسسه تحصلات تکمیلی دوحه (غیردولتی) آن را برگزار کرده است.

طبق این گزارش، نماینده ویژه وزیر خارجه قطر در پاسخ به سؤالی درباره آمادگی قطر برای میانجیگری و کاهش تنش میان ترکیه و عربستان سعودی یا ایران و عربستان سعودی گفته است: «این موضوع به اصل موافقت [دو طرف] به عنوان یک اصل در روابط بین‌الملل باز می‌گردد».

این مقام قطری افزود: «چنانچه این دو کشور بر این باور باشند که کشور قطر در این میانجیگری نقش داشته باشد، انجام این کار امکان پذیر است».

مطلق القحطانی ادامه داد: «به نفع همه است که روابط دوستانه‌ای میان این کشورها برقرار باشد بویژه میان چند کشور  اصلی مثل عربستان سعودی، ترکیه و ایران».

این اظهارات پس از آن است که قطر و عربستان سعودی در جریان چهل و یکمین نشست شورای همکاری خلیج فارس با یکدیگر آشتی کردند.

روز سه‌شنبه هفته گذشته، «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر به دعوت «سلمان بن عبدالعزیز»‌ شاه سعودی در چهل و یکمین اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس در شهر «العلا» در عربستان سعودی شرکت کرد؛ نشستی که به اجلاس آشتی با قطر معروف شد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز