جمهوری آذربایجان نخستین محموله واکسن چینی کرونا را وارد کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۳ - ۱۴:۳۸:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۹۶۵۹
جمهوری آذربایجان نخستین محموله واکسن چینی کرونا را وارد کرد
جمهوری آذربایجان در قالب برنامه مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا نخستین محموله واکسن ساخت کشور چین را وارد کرد.

به گزارش برنا، به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری "اسپوتنیک آذربایجان " به نقل از منابع  وزارت بهداشت جمهوری آذربایجان ، این کشور نخستین محموله واکسن شرکت تولیدی SinoVac چین را به تازگی وارد کرده است .

  بنا به این گزارش ، برنامه ریزی شده است در مرحله نخست پرسنل نهادهای بهداشتی و نیز شهروندان بالای ۶۵ سال واکسینه شوند .

  "الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان طی سخنانی در اجلاس اخیر سران کشورهای همسود اعلام کرده بود که دولت باکو برنامه ریزی کرده است اجرای برنامه واکسناسیون را  اوایل سال ۲۰۲۱ میلادی آغاز کند و واکسیناسیون شهروندان رایگان و به صورت داوطلبانه خواهد بود .

در جمهوری آذربایجان تاکنون حدود به ۲۲۵ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند که  ۲۰۹ هزار و ۵۲۲ نفر از آنها درمان و دو هزار و ۹۲۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند .

نهادهای رسمی بهداشتی جمهوری آذربایجان اخیرا از کاهش قابل توجه موارد ابتلای روزانه به  ویروس کرونا در این کشور خبر دادند .

بنا به گزارش ستاد عملیاتی هیات دولتی جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در این کشور  ۱۰  میلیون نفری فقط ۱۷۶ مورد ابتلا به کویید -۱۹  به ثبت رسیده است .

 این در حالی است که در یک ماه اخیر بالاترین شاخص ابتلای روزانه  ( ۳هزار و ۵۰۰ الی  چهار هزار نفر ) به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان به ثبت رسید.

   در حال حاضر محدودیت های سخت قرنطینه ای در جمهوری آذربایجان  اعمال می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز