استقبال پلوسی از معرفی ویلیام برنز برای مدیریت سیا توسط بایدن

۱۳۹۹/۱۰/۲۴ - ۰۴:۰۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۹۸۶۵
استقبال پلوسی از معرفی ویلیام برنز برای مدیریت سیا توسط بایدن
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با استقبال از معرفی ویلیام برنز برای مدیریت "سیا" در دولت بایدن-هریس، گفت: غیرسیاسی شدن دستگاه اطلاعاتی در این لحظه خطرناک، برای آمریکا حیاتی است.

به گزارش برنا، جو بایدن روز دوشنبه از معرفی ویلیام برنز دیپلمات پیشین این کشور برای مدیریت آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا خبر داد.

نانسی پلوسی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اظهار کرد: بایدن رئیس جمهوری منتخب، یک راهبر قابل اعتماد را برای خدمت به عنوان مدیر آژانس اطلاعات مرکزی انتخاب کرده است.

وی افزود: سفیر ویلیام برنز به دلیل صداقت، تجربه و تعهد خود در حفظ امنیت مردم آمریکا در هر دو جناح، مورد احترام است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: سفیر برنز یکی از برجسته‌ترین دیپلمات‌های کشور ما است که دهه‌ها برای محافظت از دموکراسی و امنیت با جامعه اطلاعاتی، کنگره و متحدان و شرکای ما همکاری نزدیک داشته است.

پلوسی اضافه کرد: تجربه بزرگ و فداکاری وی در زمینه (سرویس) اطلاعاتی غیر سیاسی در هنگام به عهده گرفتن این نقش جدید، در این لحظه خطرناک برای کشورمان، حیاتی خواهد بود.

وی تاکید کرد: دموکرات‌ها در کنگره مشتاقانه منتظر همکاری با سفیر برنز در ماموریت مشترک برای محافظت از مردم آمریکا در برابر همه تهدیدها هستند.

برنز در دوره باراک اوباما یکی از چهره‌های موثر در برقراری کانال ارتباط با مقام‌های وقت بود.

اوباما از او به عنوان یک دیپلمات کارکشته و با مهارت توصیف و تصریح کرده است که در خصوص مسایل حساس بین‌المللی همواره برنز را طرف مشورت خود قرار داده و از دیدگاه‌هایش بهره برده است.

 

نظر شما