نماینده پیشین مجلس:

کاسبان سیاسی تحریم داریم/ برخی می خواهند از هر اقدامی بهره برداری تبلیغاتی کنند/ کاسبان تحریم مشکلات اقتصادی را به مردم تحمیل می کنند

۱۳۹۹/۱۰/۲۵ - ۰۵:۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۰۳۸۰
کاسبان سیاسی تحریم داریم/ برخی می خواهند از هر اقدامی بهره برداری تبلیغاتی کنند/ کاسبان تحریم مشکلات اقتصادی را به مردم تحمیل می کنند
نماینده پیشین مجلس گفت: برخی از نمایندگان عقیده های افراطی دارند زمانی که صحبت از کاسبان تحریم می شود کاسبان فقط اقتصادی نیستند، ما کاسبان سیاسی تحریم هم داریم.

«داریوش قنبری»، نماینده مجلس ششم  و فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو‌ با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در رابطه با "تاثیرات منفی مواضع نمایندگان در رفع تحریم ها" گفت: برخی از نمایندگان عقیده های افراطی دارند زمانی که صحبت از کاسبان تحریم می شود کاسبان فقط اقتصادی نیستند، ما کاسبان سیاسی تحریم هم داریم. کاسبان تحریم مشکلات اقتصادی را به مردم تحمیل می کنند و فقط به منافع جناحی خود فکر می کنند، منافع سیاسی برخی به گونه ای تعریف شده که با منافع مردم در تضاد است و اقدامات آنها منجر به بی اعتمادی مردم  و در نهایت دلسری آنها می شود.

او ادامه داد:  زمانی که برجام به نتیجه رسید عده ای در داخل کشور اعلام دلواپسی کردند و دلواپسی انها متاسفانه با روی کار آمدن ترامپ همسو شد. حال که امیدی برای احیای برجام ایجاد شده است ظاهرا بعضی ها در داخل کشور دلشان تنگ شده و می خواهند جای خالی آن متغیر خارجی را پر کنند آن هم با اظهارنظرهای نسنجیده و تند که نه تنها، منافع کشور را تامین نمی کند بلکه امید برای برداشتن تحریم ها را هم از بین خواهد برد.  کسانی که اینگونه موضع گیری می کنند مسئولیت های فشار بر مردم را هم بپذیرند و این مسئولیت ها را به دیگران محول نکنند. 

قنبری گفت: دلواپسان از یک طرف دنبال فشار هستند که تحریم ها برنداشته نشود و از طرف دیگر دولت را در فشار قرار می دهند و مسئولیت مشکلات اقتصادی را فقط به گردن دولت می اندازند، بدون اینکه به صورت مسئله که تحریم است توجه داشته باشند، به هرحال این نوعی کاسبی است. این افراد دولت را مسئول مشکلات اقتصادی تلقی می کنند و دنبال این هستند که ثمره این شگرد تبلیغاتی را در انتخابات ریاست جمهوری ببینند. این افراد منافع ملی را به باد می دهند و مهم برایشان، فتح پاستور است و سوال این است که آنهایی که بهارستان را در یکسال گذشته کسب کردند چه کار کردند که اکنون منتظر فتح پاستور هستند؟ این افراد حاضر هستند تا به بهای نابودی منافع ملی به پاستور برسند آیا رسیدن آنها به پاستور در وضعیتی که کشور دچار مشکلات بیشتری بشود، راهگشا خواهد بود یا وضعیت را بدتر خواهد کرد؟ 

این نماینده سابق اظهار کرد: سوال این است که اگر این افراد به پاستور برسند با تداوم وضعیت بحرانی آیا مشکلی از مشکلات کشور را حل می کنند یا خیر پاسخ روشن است خیر. همانطور که در این مدتی که بهارستان را فتح کردند نه تنها مشکلات را حل نکردند بلکه بر مشکلات افزودند و قطعا ورودشان به پاستور هم مشکلات را بدتر می کند.  سال گذشته قبل از انتخابات مجلس یک دلار آمریکا 13000 تومان بود الان به دو برابر افزایش پیدا کرده و به همین میزان هم فشارها بر مردم افزایش یافته است. آیا از آن عملکرد یک ساله درس نگرفتند؟ ورود این نگاه به پاستور جز اینکه به مشکلات بیافزاید نهایتا کاری از پیش نخواهد برد.

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: برخی افراد سیاسی به دنبال این هستند که مشکلات کشور حل نشود و از مشکلات کشور برای تحکیم قدرت خود استفاده کنند. انتقاد در جای خودش درست است، انتقادی که منجر به سازندگی شود اما انتقاد احساسی بی پایه ای که صرفا از سر دشمنی و نگاه سیاسی باشد منجر به حل مشکلات کشور نخواهد شد و بر مشکلات خواهد افزود. برخی می خواهند از هر اقدامی بهره برداری تبلیغاتی کنند.۴ 

نظر شما