سخنگوی جنبش انصارالله:

ما مذاکره با سازمان ملل را ادامه خواهیم داد

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۰۰:۳۱:۰۲
کد خبر: ۱۱۲۰۸۹۱
ما مذاکره با سازمان ملل را ادامه خواهیم داد
خبرگزاری رویترز به نقل از محمد عبدالسلام رییس هیات مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن و سخنگوی جنبش انصارالله گفت: انصارالله به رغم تصمیم واشنگتن در تروریست خواندن این جنبش، از مذاکرات صلح با سازمان ملل و عربستان خارج نخواهد شد.

به گزارش برنا؛ مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر گفت که درج نام انصارالله در فهرست سیاه که اعمال تحریم علیه این گروه و سه تن از رهبران آن را لازم می داند، از ۱۹ ژانویه و در پایان زمامداری دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور به مرحله اجرا گذشته خواهد شد.

عبد السلام روز پنجشنبه همچنین یادآورشد که این مذاکرات هیچ ارتباطی با این تصمیم ندارد و تصمیم مزبور تحرکات و روابط بین المللی ما را محدود نخواهد کرد.

وی افزود: این موضوع با تلاش های سازمان ملل و مذاکرات کنونی در ارتباط با آتش بس با عربستان مطابقت دارد.

سخنگوی انصارالله تاکید کرد که  تلاش های خود را برای دستیابی به صلح در یمن متوقف نخواهیم کرد زیرا این مسئولیت ماست  برای پایان جنگ و محاصره تحمیلی گفت وگو کنیم.

سه تن از مسئولان بلند پایه سازمان ملل نیز روز پنجشنبه از آمریکا خواستند از تصمیم خود صرفنظرکند. آنها همچنین هشدار دادند که این موضوع یمن را به سوی قحطی گسترده سوق خواهد داد و تلاش های صلح را با مانع رو به رو خواهد ساخت.

مارتین گریفیت نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن که احیای مذاکرات متوقف شده از دسامبر سال  ۲۰۱۸ را هدایت می کند، روز پنجشنبه گفت: تصمیم آمریکا بر تلاش طرف های درگیر تاثیر منفی می گذارد و بخاطر انگیزه های بشردوسانه باید در آن تجدید نظر شود.

عبدالسلام افزود: این تصمیم هیچ تاثیر سیاسی و نظامی ندارد و تاثیر آن صرفا بر جنبه بشردوستانه است که با محاصره یمن بیشتر خواهد شد.

وی گفت: هر گونه توافق در باره آتش بس در سراسر یمن باید شامل رسیدگی به وضعیت انسانی باشد که اجازه واردات سوخت، بازگشایی فرودگاه ها و بنادر و بازکردن راه مذاکره سیاسی را بدهد.

عربستان به همراهی امارات، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد، اما ظرف تقریباً شش سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز