ائتلاف الفتح:

ثبات عراق در گرو خروج نیروهای آمریکا است

۱۳۹۹/۱۰/۲۶ - ۲۱:۲۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۱۶۴
ثبات عراق در گرو خروج نیروهای آمریکا است
ائتلاف «الفتح» عراق با محکوم کردن اقدام اخیر دولت آمریکا در تحریم «ابوفدک المحمداوی» رئیس ستاد کل نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق تاکید کرد که ثبات عراق تنها در گرو خروج همه نیروهای بیگانه و در صدر آنها نیروهای آمریکایی است و الحشد الشعبی رکن اساسی امنیت ملی عراق باقی خواهد ماند.

به گزارش برنا، در بیانیه جمعه شب ائتلاف الفتح عراق آمده است: ائتلاف الفتح ضمن محکوم کردن اقدامات آمریکا علیه برادر مجاهد ابوفدک المحمداوی رئیس ستاد کل سازمان الحشد الشعبی عراق، تاکید می کند که سازمان الحشدالشعبی و فرماندهان ملی و مجاهد آن یکی از مهمترین ارکان نظام ملی برخوردار از حاکمیت کامل عراق هستند.

این بیانیه افزود: سیاست حذف و بستن دهانها با اتهامات پوشالی و تحریم های تهی از حقیقت نه تنها به روابط مشترک خدمتی نمی کند بلکه سطح تنش ها و درگیریها را افزایش می دهد. این درحالی است که عرصه عراق کاملاً با جهت گیری سیاست آمریکا در قبال جایگاه مبارزان و تلاش های ملی بزرگ آنها در پاسداری از حاکمیت ملی و ثبات آن تفاوت می کند. آینده نزدیک شاهد فروپاشی بسته اقدامات تحریمی آمریکا خواهد بود؛ همانطور که دوران ترامپ با سیاست های دیوانه وار و تحریم های اش علیه شخصیت های ملی و کشورهای آزاد و مستقل فروپاشید و او امروز با تصمیم برای برکناری و محاکمه شخصی و جلوگیری از نامزدی در انتخابات سال ۲۰۲۴ میلادی روبرو است.

ائتلاف الفتح تاکید کرد: آمریکا و کسانی که پشت تحریم‌های خزانه داری آمریکا هستند، باید بدانند که این اقدامات علیه (ابو فدک آل محمداوی) بر اعتبار سازمان الحشد الشعبی و جایگاه ملی آن و اکثریت مردمی که آن را با دل و جان دوست دارند، تأثیری نخواهد گذاشت و همچنین این اقدامات ظالمانه، سیاست آمریکا در برابر عراقی ها و جهانیان را به عنوان یک سیاست استکباری مردود و محکوم از جانب همه ملت های آزاد معرفی خواهد کرد.

این ائتلاف تاکید کرد: تا زمانی که همه نیروهای بیگانه از عراق خارج نشوند و مصوبه پارلمان عراق در این زمینه به سرعت اجرا نشود، روابطی متوازن و ثباتی در عراق وجود نخواهد داشت. سازمان الحشد الشعبی با مهندس آن و همقطاران شهیدش و فرماندهان و مجاهدانش رکنی اساسی از ارکان امنیت ملی عراق باقی خواهد ماند.

نظر شما