سی ان ان:

زمان ارسال استیضاح ترامپ به سنا مشخص شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۰۱:۴۰:۵۸
کد خبر: ۱۱۲۱۲۱۳
زمان ارسال استیضاح ترامپ به سنا مشخص شد
شبکه خبری سی‌ان‌ان خبر داد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده استیضاح ترامپ را به مجلس سنا ارسال خواهد کرد.

به گزارش برنا؛ شبکه خبری سی‌ان‌ان روز جمعه خبر داد که انتظار می‌رود «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور را به مجلس سنای آمریکا ارسال کند.

پلوسی روز جمعه در کنفرانسی خبری نیز گفته بود که مقامات مجلس نمایندگان در حال حاضر در حال آماده کردن طرح محاکمه ترامپ هستند و به زودی آن را به مجلس سنا تحویل می‌دهند.

این طرح بدون رأی مجلس سنا بی‌اثر خواهد بود و در صورتی که سناتورهای آمریکایی رأی مثبت کافی دهند، ترامپ محکوم و از مقام خود برکنار خواهد شد.

گفته می‌شود شخص ترامپ قصد دارد در جلسه محاکمه‌اش در مجلس سنا شرکت کند اما تا کنون دستیارانش سعی کرده‌اند وی را از این کار منع کنند.

پلوسی در نشست خبری روز جمعه گفت، از رئیس جدید نیروهای مسلح کنگره درخواست کرده رویه‌های امنیتی این ساختمان را مورد بازنگری قرار دهد.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

اما حامیان ترامپ در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده‌ها نفر هم زخمی شدند.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه، با ۲۳۲ رأی موافق و ۱۹۷ رأی مخالف، طرح استیضاح مجدد ترامپ را تصویب کرد.  این اولین بار در تاریخ ۲۴۴ ساله ایالات متحده است که مجلس نمایندگان این کشور، دو بار طرح استیضاح یک رئیس‌جمهور را تصویب می‌کند.

نظر شما
پرونده ویژه