رییس سازمان سیا تهدید به استعفا کرد

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۰۸:۰۵:۱۸
کد خبر: ۱۱۲۱۲۳۴
رییس سازمان سیا تهدید به استعفا کرد
رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به دلیل پاره‌ای اختلاف نظر‌ها با رئیس‌جمهور این کشور تهدید به استعفا کرد.

به گزارش برنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیل، رئیس سازمان سیا به دلیل فشار‌های روز‌های پایانی از سوی دونالد ترامپ تهدید به استعفا کرد.

نشریه آکسیوس به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد جینا هسپل به تازگی تهدید کرده از سمت ریاست سازمان سیا کناره گیری خواهد کرد، زیرا دونالد ترامپ برای تعیین کش پاتل، یکی از وفاداران خود برای تصدی سمت معاون رئیس سازمان سیا فشار آورده است.

سه مقام ارشد دولت ترامپ که از این موضوع آگاهند می‌گویند کاغذبازی‌هایی که موقعیت پاتل را در سیا رسمی می‌کند، اوایل دسامبر نهایی شده است.

این طرح در حالی به میان آمده که پیش از این گمانه زنی‌ها درباره احتمال برکناری هسپل به دلیل عدم شرکت در جلسات جاسوسی اطلاعاتی روزانه رئیس جمهور قوت گرفته بود. اما هسپل در ۱۱ دسامبر در جلسه با ترامپ شرکت کرد و همین می‌تواند علت تغییر تصمیم رئیس جمهور آمریکا باشد.

آکسیوس گزارش می‌دهد که ایده انتخاب پاتل به عنوان معاون سیا از عدم اعتماد روزافزون ترامپ به هسپل در سال گذشته ناشی می‌شود. ترامپ دریافت که اگر معاون فعلی سیا را مجبوربه استعفا و پاتل را جایگزین او کند، هسپل استعفا می‌دهد بنابراین پاتل را به عنوان معاون وی در نظر گرفت.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا دیوید کوهن را برای کلیدترین سمت سازمان سیا در نظردارد.

نظر شما