رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا:

نگرانی‌هایی در مورد موج چهارم کرونا وجود دارد/ مراسم ۲۲ بهمن با شرایط خاص برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۰:۴۲:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۱۳۷۰
نگرانی‌هایی در مورد موج چهارم کرونا وجود دارد/ مراسم ۲۲ بهمن با شرایط خاص برگزار می‌شود
رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مسئولان بهداشتی به ویژه وزیر بهداشت نسبت به آینده ابراز نگرانی کرد مبنی بر اینکه ممکن است موج چهارم ایجاد شود.

به گزارش برنا، حسن روحانی، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (ع) گفت:  انصافا وجود حضرت زهرا و حضرت علی دو معجزه پیامبر عظیم الشان اسلام است اگر پیامبر معجره دیگری نداشت تربیت حضرت علی و حضرت فاطمه برای عظمت پیامبر برای اتصال به آسمان کافی بود. البته پیامبر شاگردان فراوانی در مکه و مدینه تربیت کرد. اما حضرت زهرا کسی است که فرزندانی چون امام حسن به جامعه تحویل داد که باعث صلح در جامعه شد و حضرت امام حسین نیز هدایت راستین را به جامعه نشان داد.  حضرت زینب نیز به روشنگری پرداخت.

او افزود: باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم چراکه نه جان ما و نه جان دیگران به خطر بیفتد امیدواریم مردم این پروتکل های را رعایت کنند  و در عین حال از این ایام استفاده کنند. دو رقمی شدن تعداد فوتی ها کار بسیار بزرگی بود که هنوز هم زیاد است و باید کاهش پیدا کند. 

رئیس جمهور ادامه داد: هر جا  که مردم توانستند رعایت کنند ما موفق شدیم اما اگر مردم تصور کردند کرونا تمام شده با مشکل مواجه شدیم.  هم در ادارات و هم در جاهای دیگر، این پروتکل ها رعایت می شود و کنترل شده است. در مسئله آموزشی هم گرچه به آموزش جوانان و نوجوانان ما لطمه وارد شده اما برای جان آنها مجبور بودیم کلاسها را مجازی برگزار کنیم.

حسن روحانی بیان کرد: باید در اجتماعاتی چون تولدها  رعایت کرد هرچند مردم   ما رعایت  می کنند. در سفرهای درون شهری و برون شهری و دورهمی های مردم  نیز باید پروتکل ها رعایت شود. 

او تاکید کرد: مسئولان بهداشتی به ویژه وزیر بهداشت نسبت به آینده ابراز نگرانی کرد مبنی بر اینکه ممکن است موج چهارم ایجاد شود بنابراین پروتکل ها باید رعایت شود. به هر حال نگرانی‌هایی وجود دارد  که مطرح می‌شود در نتیجه این نگرانی‌ها به حق است. نگرانی مهم دیگری که وجود دارد درباره کرونای جهش یافته است. به هر حال هر انسانی در دنیا از بین برود متاسفیم فرقی ندارد کدام کشور باشد. نگرانی ویروس انگلیسی بسیار جدی است. تا پایان زمستان ما نگرانی داریم. وضع هوا نیز مهم است. بنابراین باید در این ایام به صورت جدی رعایت کرد. از همه شهرها خواهش می کنم به ویژه شهرهای مذهبی که پروتکل ها را رعایت کنند. 

روحانی اشاره کرد: ما برای 22 بهمن تصمیم گرفتیم که باید با شرایط خاصی این مراسم برگزار شود. مصوبه ای هم ابلاغ خواهد شد. بنابراین هم مراسم برگزار کنیم و هم مردم ما در سلامت باشند. 

رئیس جمهور در خصوص واکسیناسیون نیز گفت: ما در چند مرحله باید به دنبال واکسیناسیون برویم اولین آن در زمستان است و در بهار  و پاییز نیز ادامه یابد.  بنابراین اگر واکسن و واکسیناسیون نیز انجام شود  همچنان باید پروتکل ها رعایت شود.

در حال تکمیل....

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز