آلمان فرماندهی یگان دریایی یونیفیل را عهده‌دار شد

۱۳۹۹/۱۰/۲۷ - ۱۱:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۱۴۰۴
آلمان فرماندهی یگان دریایی یونیفیل را عهده‌دار شد
نظامیان آلمانی فرماندهی یگان دریایی ماموریت حفاظت از صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) را از برزیل تحویل گرفتند.

به گزارش برنا، فرماندهی یگان ویژه دریایی (Maritime Task Force) نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان موسوم به «یونیفیل» (UNIFIL) به آلمان محول شد. به گزارش تارنمای ارتش آلمان، نظامیان این کشور از لیماسول در بخش یونانی قبرس راهی مقر سازمان ملل متحد در ناقوره در لبنان شدند. بر این اساس پرسنل و تجهیزات باید بین این دو نقطه منتقل شده و برخی از پست ها با نیروهای آلمانی جایگزین شوند.

یونیفیل یک مأموریت ناظر سازمان ملل در لبنان است که کار خود را از سال ۱۹۷۸ آغاز کرده و یکی از قدیمی ترین مأموریت های نظارتی فعال سازمان ملل است. دفتر مرکزی یونیفیل از آن زمان در بندر ناقوره واقع در جنوب لبنان است و بر اجرای قطعنامه های ۴۲۵ و ۴۲۶ شورای امنیت نظارت می کند.

یونیفیل در اصل وظیفه نظارت بر عقب نشینی نیروهای اسرائیلی را داشت. این برنامه همچنین در راستای بازگرداندن صلح و امنیت در جنوب لبنان و کمک به دولت لبنان در بازیابی مجدد حاکمیت در منطقه بود. وظایف نیروهای سازمان ملل متحد در لبنان با تغییر اوضاع محلی در سال های بعدی سازگار شد و این حکم بارها تمدید شد.

در طول جنگ لبنان در سال ۲۰۰۶ ماموریت سازمان ملل متحد گسترش یافت و یگان ویژه دریایی آن نیز راه اندازی شد. شورای امنیت تعیین کرده که درگیری در این منطقه تهدیدی برای صلح جهانی است و مشخص کرد که کدام اقدامات قهری - از تحریم های اقتصادی گرفته تا استفاده از نیروهای مسلح - می تواند به حل آن کمک کند.

این یگان از فوریه ۲۰۱۱ توسط برزیل هدایت می شود. در ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ ، فرمانده فعلی نیروی ویژه دریایی به دریادار «اکسل شولتس» آلمانی سپرده شد.

«میشل عون» رییس جمهوری لبنان اواخر آذر از فرمانده نیروهای چند ملیتی سازمان ملل در جنوب این کشور (یونیفیل) خواست تحقیقات خود را درباره علت نقض قلمرو دریایی لبنان توسط یک کشتی یونانی به نفع رژیم صهیونیستی آغاز کند. وی با اشاره به این که یک کشتی یونانی اکتشافی نفت و گاز که برای رژیم صهیونیستی کار می کند به مدت هفت ساعت به طور غیر قانونی وارد آب های سرزمینی لبنان در دریای مدیترانه شده تاکید کرد: ما هر گونه تعدی به حقوق مشروع و تجاوز به قلمرو آبی خود را نمی پذیریم و واکنش نشان خواهیم داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز