بغداد و آنکارا بر کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۲۱:۱۵:۱۶
کد خبر: ۱۱۲۲۵۲۰
بغداد و آنکارا بر کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کردند
رئیس جمهوری عراق و وزیر دفاع ترکیه بر لزوم کاهش تنش ها در منطقه و گفت و گو برای حل مسائل تاکید کردند.

به گزارش برنا، در بیانیه دوشنبه شب دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق روز دوشنبه «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه را به حضور پذیرفت.

این بیانیه افزود: در این دیدار، روابط دو کشور و راه‌های توسعه افق های همکاری در زمینه های مختلف مطابق منافع مشترک بین دو کشور و دو ملت دوست و تحکیم احترام به حاکمیت و نقش نیروهای مسلح عراق در حفاظت از امنیت و پاسداری از خاک این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین تحولات اوضاع امنیتی و بین المللی مورد علاقه دوطرف بررسی شد.
براساس این بیانیه، رئیس جمهوری عراق بر اهمیت کاهش تنش ها در منطقه و تکیه بر گفت و گوی سازنده در حل مسائل حل نشده و تقویت همکاری و هماهنگی منطقه ای برای ادامه جنگ با تروریسم، احترام به حاکمیت و رد مداخلات و حملات در راستای تحقق ثبات امنیتی و اقتصادی تأکید کرد.

وزیر دفاع ترکیه نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از حاکمیت و ثبات عراق و اشتیاق آنکارا برای تقویت همکاری ها و هماهنگی های مشترک تأیید و به لزوم کاهش تنش ها و استفاده از زبان گفت وگو در قبال اوضاع منطقه اشاره کرد.

وزیر دفاع ترکیه امروز برای سفری دو روزه وارد فرودگاه بین‌المللی بغداد شد و «یشار گولر» رئیس ستاد ارتش او را در این سفر همراهی می کند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز