دستیابی یمن به تجهیزات جدید نظامی

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۲۰:۲۶:۱۲
کد خبر: ۱۱۲۲۵۳۲
دستیابی یمن به تجهیزات جدید نظامی
وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن مورد حمایت انصارالله یمن دوشنبه شب تصریح کرد که این کشور به زودی از تجهیزات نظامی جدید رونمایی می‌کند.

به گزارش برنا، به نقل از خبرگزاری "سبا" یمن،  «محمد ناصر العاطفی» که روز دوشنبه در جریان  شروع سال آموزش نظامی ۲۰۲۱ که با شعار "تعادل در بازدارندگی راهبردی" در صنعا برگزار شد، به نقش سازمان اطلاعات و اداره‌های زیر مجموعه آن در خصوص پیشرفت ویژه در تمام سطوح تاکتیکی راهبردی و در تمام مأموریت‌ها در سطح منطقه‌ای اشاره کرد و گفت که نیروهای مسلح یمن سامانه‌هایی با فناوری بسیار بالا در اختیار دارند که از برخی از آنان در حال حاضر برای دفاع از یمن استفاده می شود و از برخی دیگر نیز به زودی رونمایی خواهد کرد.

وی افزود: این سامانه‌ها، تحولات بزرگی در راهبرد جنگ و مقابله با تجاوز ائتلاف سعودی و امارات ایجاد خواهد کرد.

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن تصریح کرد که این وزارتخانه و ریاست ستاد مشترک ارتش با نظارت شورای عالی سیاسی کشورش در تولید تجهیزات نظامی این کشور در حال پیشرفت هستند.

وی با اشاره به اینکه ظلم و تجاوز به یمن موجب شد که دست به توسعه تجهیزات نظامی بزنند، خاطر نشان کرد، نیروهای مسلح یمن دارای تجهیزات پیشرفته‌ای هستند که برای دفاع از این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد.

العاطفی با اشاره به اینکه تنها با زور، تجاوز به یمن متوقف خواهد شد، تصریح کرد که کشورش موفق شده است در زمینه ساخت موشک‌های بالستیک زمین به زمین سلاحهای سنگین، نیمه سنگین و سبک پیشرفت‌های خوبی به دست آورد.

وزیر دفاع یمن به موضوع گنجاندن انصارالله در فهرست گروه‌های تروریستی توسط آمریکا اشاره کرد و افزود که این مسأله برای ما اهمیتی ندارد، چرا که تمام دنیا در جریان هستند که اینها سیاسی کاری است.

العاطفی تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد و نمی‌تواند کسی را که از کشور و ملت خود دفاع می‌کند، تروریست بنامد.

وزیر دفاع یمن خاطر نشان کرد، آمریکاییها خودشان تروریست هستند؛ زیرا این تجاوز دفاع کرده و ملتها را می‌کشند و گروههای تروریستی نیز ساخت ایالات متحده است.

نظر شما