اعتراض با کامیون مقابل دفتر نخست وزیر

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۲۰:۲۱:۲۶
کد خبر: ۱۱۲۲۵۳۳
اعتراض با کامیون مقابل دفتر نخست وزیر
شرکت‌های صنایع شیلات انگلیس در اعتراض به قوانین جدید و دست‌وپا گیر گمرکی ناشی از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا صبح روز دوشنبه با توقف کامیون های خود مقابل دفتر نخست وزیری در قلب لندن تجمع کردند.

به گزارش گروه روی خط رسانه برنا، به نقل از ایرنا، دست کم ۱۰ دستگاه کامیون با نصب شعارنوشته‌هایی چون «قتل‌عام برگزیت» و «دولت بی کفایت صنعت دریایی را از بین می‌برد» در این حرکت اعتراضی شرکت کردند. شرکت کنندگان به تاخیر طولانی تبادل کالا با اتحادیه اروپا و تشکیل صف‌های چند کیلومتری در مرز با فرانسه که تنها راه تجاری انگلیس به خشکی است اعتراض کردند.

گزارش ها حاکیست که بسیاری از صیادان انگلیسی از ابتدای امسال و پس از خروج رسمی لندن از اتحادیه اروپا قادر به ارسال محصولات خود به اتحادیه اروپا نبوده‌اند. آن‌ها که در گذشته بدون محدودیت‌های گمرکی با کشورهای عضو اتحادیه اروپا تجارت  می‌کردند، اینک موظف به تکمیل اسناد و اظهارنامه‌های متعددی هستند که باعث تاخیرات طولانی و نارضایتی خریداران اروپایی شده است.

معترضان می‌گویند که دولت باید شدت مشکل و تاثیر برگزیت بر جوامع ساحلی را درک کند. آن‌ها خواستار راه‌اندازی سازوکاری هستند که « کارامد» باشد. «گری هاگسون» مدیرعامل یک شرکت حمل‌ونقل دریایی می‌گوید که ارسال چندین محموله دریایی را از ابتدای امسال لغو کرده است.

وی با اشاره به اینکه تبادل کالا با اتحادیه اروپا به لطف برگزیت نیازمند تکمیل ۴۰۰ صفحه اسناد گمرکی است، در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان داشت: ما قویا احساس می‌کنیم که نظام فعلی متلاشی خواهد شد و بوریس جانسون (نخست وزیر انگلیس) باید درباره مشکلات توافق تجاری پسابرگزیت صادق باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز