شبکه تلویزیونی "المنار" لبنان:

رژیم صهیونیستی از آنکارا خواست دفتر حماس‌ را ببندد

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۲۱:۲۱:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۲۵۴۰
رژیم صهیونیستی از آنکارا خواست دفتر حماس‌ را ببندد
المنار به نقل از رسانه های صهیونیستی دوشنبه شب گفت که مقام های تل آویو تعطیلی دفتر حماس در استانبول را شرط بهبود روابط این رژیم با ترکیه اعلام کردند.

به گزارش برنا، به نقل از شبکه تلویزیونی "المنار" لبنان، اسرائیل شرط هایی برای احیای دوباره روابط تل آویو و آنکارا را مطرح کرده است که علاو بر بسته شدن دفتر حماس در استانبول می توان به توقف فعالیت اسیران آزاد شده فلسطینی مرتبط با شاخه نظامی حماس (گردان های عزالدین القسام) اشاره کرد.

این روزنامه اعلام کرد: بازگشت روابط دیپلماتیک و بازگشت سفیر اسرائیل به آنکارا، مشروط به آن شده است که فعالیت های حماس در استانبول متوقف شود.

وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که "ایریت لیلیان" که پیشتر سفیر اسرائیل در بلغارستان بوده است به عنوان سفیر جدید این رژیم در آنکارا تعیین شده است.

یدیعوت آحارانوت در این ارتباط اعلام کرد که انتخاب لیلیان برای این مقام در سفارت اسرائیل در آنکارا پیامی مبتنی بر حسن نیت تل آویو برای تقویت تماس های دیپلماتیک با ترکیه و بررسی این موضوع است که آیا می توان صفحه جدیدی را در روابط دو طرف بازگشایی کرد یا خیر.

این روزنامه به نقل از یک مقام دیپلماتیک که هویت آن مشخص نیست، مدعی شد: اردوغان به بازگشت سفیر اسرائیل به آنکارا بسیار خرسند خواهد شد، اما آنچه برای تل آویو مهم است فعالیت حماس در ترکیه است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز