اصلاح قانون مجازات حبس روی میز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

۱۳۹۹/۱۰/۲۹ - ۲۲:۳۳:۵۷
کد خبر: ۱۱۲۲۵۵۶
اصلاح قانون مجازات حبس روی میز کمیسیون اصل ۹۰ مجلس
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از اصلاح مجازات های جایگزین حبس برای کاهش آمار زندانیان و جبران آسیب های اجتماعی ناشی از حضور در زندان در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش برنا، «علی خضریان» در تشریح نشست عصر دوشنبه کمیسیون اصل ۹۰ به خبرنگاران گفت: در این جلسه به پیشنهاد کمیته حقوقی و قضایی کمیسیون، با دعوت از مسوولان وزارت کشور، دادگستری و دادستان کل کشور، موضوع نقص در اجرای قانون مجازات اسلامی و ماده ۷۹ این قانون در دستور کار قرار گرفت. زیرا مجازات های جایگزین حبس برای کاهش آمار زندانیان و جبران آسیب های اجتماعی ناشی از حضور در زندان، پیش بینی قانونی است که در ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ افزود: به دلیل این که نقصی که در ماده ۵ آیین نامه اجرایی ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی مصوب هیات دولت وجود دارد، بحث مجازات های جایگزین حبس به درستی شکل اجرایی به خود نمی گیرد و ما شاهد افزایش تعداد زندانیان در کشور هستیم. بر همین اساس در جلسه امروز مقرر شد ظرف ۲۰ روز پیشنهادات اصلاحی در این خصوص توسط نهادهای مرتبط در هیات دولت مطرح شده و کمیسیون نیز پیشنهادات خود را ارائه نماید تا نقص آیین نامه اجرایی اصلاح شده و شاهد کاهش جمعیت کیفری زندانیان باشیم.

وی درباره بررسی گزارش نظارتی کمیته فرهنگی و اجتماعی از وضعیت تولید واکسن کرونا به عنوان دیگر دستور جلسه کمیسیون گفت: گزارش تولید واکسن در کشورهای مختلف و چالش های پیش روی آن در تست انسانی و همچنین شرکت های مختلفی که در این خصوص ورود کردند قرائت و بحث و تبادل نظر شد و جزئیات آن در جلسه فوق العاده فردا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

خضریان خاطرنشان کرد: ارجاع بند ۶ ماده ۳۹ قانون اصلاح موادی از قانون اصل ۴۴ قانون اساسی نیز در جلسه امروز در دستور کار قرار داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز