عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی:

فضای انتخابات ۱۴۰۰ هم مانند انتخابات ۹۲ خواهد شد/فضای ۱۴۰۰یک فضای برجامی و غیر برجامی خواهد بود

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۵:۳۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۲۳۵۵۵
فضای انتخابات ۱۴۰۰ هم مانند انتخابات ۹۲ خواهد شد/فضای ۱۴۰۰یک فضای برجامی و غیر برجامی خواهد بود
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: من فکر می کنم فضای 1400 هم یک فضای برجامی و غیر برجامی خواهد بود و مردم به سمت گزینه ای گرایش پیدا می کنند که فارغ از اینکه برجامی و یا غیر برجامی باشد، شفاف موضع خود را بگوید.

«مازیار بالایی»، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار کرد: عده ای دلشان برای کشور می سوزد ولی توانش را ندارند. هر کسی که توان خدمت دارد باید وارد عرصه انتخابات شود و کسی که توان خدمت دارد، باید فضا برایش مهیا باشد تا بتواند در انتخابات شرکت کند. افرادی که بتوانند باعث افزایش مشارکت مردم در انتخابات شوند به نظر من باید در انتخابات شرکت کنند که این بر می گردد به گشاده دستی دوستان که فضا را برای همه مهیا کنند. 

او درباره کاندیداتوری رئیسی گفت: این مسئله بستگی به این دارد که ایده او برای اداره کشور چه باشد. به نظر می رسد فضای انتخابات 1400 هم مانند انتخابات 92 خواهد شد و محوریت به سمت سیاست خارجی می رود و سیاست خارجی و اقتصاد در کشور ما با هم پیوند دارند البته در همه جای دنیا به همین گونه است.

رئیس شاخه جوانان حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: من فکر می کنم فضای 1400 هم یک فضای برجامی و غیر برجامی خواهد بود و مردم به سمت گزینه ای گرایش پیدا می کنند که فارغ از اینکه برجامی و یا غیر برجامی باشد، شفاف موضع خود را بگوید. رئیسی هم باید ببینیم تا چه اندازه می تواند، شفاف نظرات خود را بیان کند.

او در خصوص برخی صحبت ها مبنی بر اینکه رئیسی بهتر است در قوه قضائیه بماند ادامه داد: ریاست قوه قضائیه هم کار اجرایی دارد طبیعی است که او آنجا بهتر کار می کند. به هرحال او از همان ساختار بیرون آمده و از سن خیلی کم از دادستانی کرج شروع به کار کرد تا دادستانی کل کشور و حالا به ریاست قوه قضائیه رسید. از آنجاییکه او ساختار قوه قضا را می شناسد قاعدتا در آنجا عملکرد بهتری خواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به این مطلب که در جریان های سیاسی همه دنبال قدرت هستند، گفت: ما قبلا این موضوع را در میان خود اصلاح طلبان می دیدیم که تکثر در آنها زیاد بود در حال حاضر جریان اصولگرا خیلی جریان متکثری شده است و با گرایش های مختلف و اساسا قالیباف را هم نمی شود به عنوان نماینده جریان اصولگرا به صورت کلی دید. 

او افزود: مسئله ای که بصورت کلی در جریان عملکرد قالیباف در مجلس طی یک سال گذشته وجود دارد این است که کلیت مجلس با یک شعاری بر سرکار آمد که در حداقل ترین حالتش این بود که وضعیت معیشتی مردم بهتر شود که نشد.  

بالایی ادامه داد: نسبت به عملکرد مجلس دلسردی ایجاد شده است. به صورت کلی قالیباف با روحیه پرکاری که همیشه از او سراغ داریم که می تواند مثبت باشد یا منفی به صورت پر کار، تلاش می کند. رویکرد کلی مجلس برخلاف وعده ای که داده بودند از رویکرد اقتصادی و معیشتی تبدیل به یک رویکرد سیاسی شده و عملا در اقتصاد هیچ کاری نمی توانند انجام  بدهند و کاملا درگیر سیاست شدند. یعنی دنبال تغییر قانون انتخابات و دوختن کت های جدید و عزل کردن رقبا، نه بیرون جناحی بلکه درون جناحی هستند و این موضوع اثر خودش را بین مردم گذاشته است.۴

نظر شما
پرونده ویژه