عضو حزب موتلفه اسلامی:

برای حضور رییسی در انتخابات باید تامل بیشتری صورت بگیرد/ فرآیندهای کاری قوه مجریه با قوه قضائیه متفاوت است

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۰۵:۴۵:۲۳
کد خبر: ۱۱۲۳۶۰۲
برای حضور رییسی در انتخابات باید تامل بیشتری صورت بگیرد/ فرآیندهای کاری قوه مجریه با قوه قضائیه متفاوت است
عضو حزب موتلفه اسلامی گفت: اینکه رئیسی بخواهد در قوه مجریه هم حضور پیدا کند و در انتخابات 1400 کاندیدا شود به نظر من نیاز به تامل دارد و باید فکر بیشتری روی این موضوع صورت بگیرد.

«امین طهرانی»، مدیر جوانان حزب موتلفه اسلامی، در خصوص کاندیداتوری رئیسی به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: در مورد رئیسی به این دلیل که  بخشی از رزومه او در قوه قضائیه سپری شده و از صدر تا ذیل این قوه را می شناسند، بنابراین عملکرد قابل قبولی در این سمت دارد.

او افزود: اما اینکه رئیسی بخواهد در قوه مجریه هم حضور پیدا کند و در انتخابات 1400 کاندیدا شود به نظر من نیاز به تامل دارد و باید فکر بیشتری روی این موضوع صورت بگیرد. 

طهرانی خاطرنشان کرد: قوه مجریه را از این حیث که نیاز به یک فرد اجرایی دارد و فرآیندهای کاری قوه مجریه با قوه قضائیه متفاوت است باید بنگریم و نمی توان شخصی را که در قوه قضائیه موثر است، در قوه مجریه هم همان میزان، موفق دانست. 

او اضافه کرد: البته باید دید  مدیرانی که انتخاب می کنند چقدر می توانند در عملکرد او موثر باشند.

طهرانی خاطرنشان کرد: تا زمان انتخابات فرصت باقی است و همه کسانی که اسمشان مطرح است می توانند در این عرصه حضور پیدا کنند و باید ببینیم در نهایت، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا جریان اصولگرا به دنبال قدرت است، گفت: بحث قدرت نیست بلکه بحث انتخاب است‌ همانطور که اصلاح طلبان بدنبال قدرت هستند. 

این فعال سیاسی درباره کاندیداتوری قالیباف اظهار کرد: قالیباف شخصی است که می تواند، برای ریاست جمهوری کاندیدا بشود و هیچ مشکل قانونی ندارد. در نهایت خود او باید برای حضور در انتخابات تصمیم بگیرد هرچند برای حرف زدن در این مورد زود است. در حال حاضر همه جریان‌ ها فکر می کنند و جلسه می گذارند و ظرفیت شناسی می کنند و هنوز وقت است و ایده ها هم زیاد است. ۴ 

نظر شما
پرونده ویژه