اولین درخواست نتانیاهو از بایدن مشخص شد!+ جزییات

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۲۳:۲۷:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۳۹۰۵
اولین درخواست نتانیاهو از بایدن مشخص شد!+ جزییات
نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی از دست دادن دونالد ترامپ حامی اصلی جنایات این رژیم علیه ملت فلسطین، خواستار تحکیم روابط با واشنگتن در زمان جو بایدن رییس جمهوری جدید آمریکا شد.

به گزارش برنا؛ به نقل از  شبکه خبری المیادین، بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا گفت:  از بایدن می خواهم ائتلاف میان واشنگتن و تل آویو را تقویت کند.

وی افزود: همچنین از بایدن می خواهم دامنه صلح میان اسرائیل و کشورهای عربی را گسترش دهد.

جزئیات بیشتر ی در این باره گزارش نشده است.

هشتم بهمن  ۹۸ (۲۸ ژانویه ۲۰۲۰) ، دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا طبق وعده‌ای که داده بود از نقشه معامله قرن - پیشنهاد صلح بین رژیم صهیونیستی و فلسطین به منظور حل و فصل ۷۰ سال منازعه دو طرف - که نشان از پیشروی اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی داشت، رونمایی کرد؛ طرحی که واکنش و مخالفت شدید تمامی رهبران فلسطینی، حتی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و بسیاری از کشورها را به دنبال داشت.

معامله قرن به ابتکار جرد کوشنر مشاور ارشد دولت ترامپ تدوین و از رییس جمهوری وقت آمریکا به اجرا گذاشته شد، این طرح مبتنی بر واگذاری بیت‌المقدس و بخش‌های اشغالی کرانه باختری بود تا در چارچوب آن، شهرک‌های صهیونیست نشین در مناطق فلسطینی ساخته شود و سراسر این مناطق، به رژیم اشغالگر صهیونیستی واگذار شود. براساس این طرح، بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمینی مادری شان به طور کامل منتفی خواهد شد حال آنکه بر اساس قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت حق بازگشت فلسطینی ها به سرزمین تاریخی شان به رسمیت شناخته شده است

وی همچنین برخی کشورهای عربی از جمله امارات، بحرین، سودان و مغرب را واداشت تا با پشت پا زدن به آرمان فلسطین، به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی روی آورند.

نظر شما