وزیر نفت:

نگذاشتیم در شرایط تحریم فعالیت در صنعت نفت و استان خوزستان متوقف شود/ ما زنده‌ایم و طرح‌ها را پیش بردیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۱۰:۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۱۲۴۰۲۴
نگذاشتیم در شرایط تحریم فعالیت در صنعت نفت و استان خوزستان متوقف شود/ ما زنده‌ایم و طرح‌ها را پیش بردیم
زنگنه گفت: پالایشگاه بیدبلند از نظر حجم سرمایه‌گذاری پیچیدگی و ورودی و خروجی‌ها مورد بی‌نظیری است و هدف توسعه منطقه‌ای نیز در اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.در شرایطی که شدیدترین تحریم متوجه صنعت نفت بود نگذاشتیم فعالیت در صنعت نفت و استان خوزستان متوقف شود و طرح‌های نگهداشت و تولید اجرا می‌شوند.

به گزارش برنا، «بیژن زنگنه» وزیر نفت در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: تعهد ما در ابتدای سال ۹۹ این بود که ۱۷ طرح پتروشیمی با مجموع ظرفیت تولید سالانه ۲۵ میلیون تن افتتاح کنیم؛ خوشحالم امروز شاهد بهره‌برداری رسمی از یازدهمین طرح هستیم.
جناب‌عالی از ابتدای دولت یازدهم اهمیت جمع‌آوری گاز آوری را ابلاغ کردید و همسو با این موضوع تا پایان ۱۴۰۱ عمدتا هیچ گازی در مشعل نمی‌سوزد و ۹۵ درصدی گازهای همراه استفاده می‌شود.

او ادامه داد: پالایشگاه بیدبلند از نظر حجم سرمایه‌گذاری پیچیدگی و ورودی و خروجی‌ها مورد بی‌نظیری است و هدف توسعه منطقه‌ای نیز در اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است.در شرایطی که شدیدترین تحریم متوجه صنعت نفت بود نگذاشتیم فعالیت در صنعت نفت و استان خوزستان متوقف شود و طرح‌های نگهداشت و تولید اجرا می‌شوند.

زنگنه گفت: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۹۹ پروژه مسئولیت اجتماعی با ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.ترامپ فکر می‌کرد که ما با تحریم می‌میریم اما ما نمردیم و آنها نابود شدند. ما زنده‌ایم و طرح‌ها را پیش بردیم گرچه حجم سرمایه‌گذاری کم شد اما هیچ طرحی به‌دلیل فناوری و تجهیزات معطل نماند.

 

نظر شما