پولیتیکو :

پنتاگون با تیم بایدن در مورد افغانستان همکاری نمی‌کند

۱۳۹۹/۱۱/۰۲ - ۲۱:۴۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۲۴۳۱۴
پنتاگون با تیم بایدن در مورد افغانستان همکاری نمی‌کند
اگرچه دولت دونالد ترامپ پس از شکست در انتخابات ۲۰۲۰ از قدرت کنار رفته اما همچنان وزارت دفاع آمریکا حاضر به همکاری با دولت جو بایدن در مورد کاهش نیروهای نظامی ایالات متحده در افغانستان نیست.

به گزارش برنا، نشریه پولیتیکو پنجشنبه شب نوشت، پنتاگون مانع دسترسی شماری از اعضای دولت جدید بایدن به اطلاعات مهم در مورد عملیات ارتش آمریکا در افغانستان و روند کاهش نیروهای نظامی واشنگتن در این کشور است.

گفته می شود ممانعت از دسترسی تیم بایدن به اطلاعات مهم در افغانستان توسط افرادی در پنتاگون صورت می‌گیرد که از سوی کاخ سفید در دولت ترامپ منصوب شده‌اند.

به نوشته پولیتیکو، تنها در یک مورد پنتاگون دیدار تیم انتقالی بایدن با اسکات میلر فرمانده نیروهای ایالات متحده در افغانستان را به طور ناگهانی لغو کرد.

این موضوع در حالی است که وزارت دفاع آمریکا هفته گذشته اعلام کرد، شمار نیروهای این کشور در افغانستان به ۲هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافته است که کمترین سطح حضور نیروهای امریکا در این کشورها حدود دو دهه اخیر است.

کریس میلر سرپرست وزارت دفاع آمریکا با تایید کاهش نیروهای آمریکا در افغانستان به ۲ هزار و ۵۰۰ تن در بیانیه‌ای اعلام کرد در حالی که پنتاگون در حال برنامه ریزی است تا بتواند سطح نیروهای ایالات متحده در افغانستان را تا ماه مه (خرداد) ۲۰۲۱ به صفر برساند، اما هرگونه عقب نشینی و کاهش بیشتر نیرو در آینده همچنان مبتنی بر شرایط است.

به رغم مخالفت متحدان خارجی ایالات متحده، دولت دونالد ترامپ در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که تا اواسط ژانویه (دی) شمار نیروهای آمریکا در افغانستان را از چهار هزار و ۵۰۰ نفر به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش خواهد داد.

 

نظر شما