وزیر ورزش و جوانان:

مردم بزرگواری کردند،تحمل کردند تا مقابل ترامپ پیروز شویم/ در ۲۰۰ سال گذشته جز در برجام و جنگ تحمیلی، هر بار وارد جنگ و مذاکره شدیم، بخشی از سرزمین خود را از دست دادیم

۱۳۹۹/۱۱/۰۳ - ۱۳:۵۶:۰۴
کد خبر: ۱۱۲۴۵۲۰
مردم بزرگواری کردند،تحمل کردند تا مقابل ترامپ پیروز شویم/ در ۲۰۰ سال گذشته جز در برجام و جنگ تحمیلی، هر بار وارد جنگ و مذاکره شدیم، بخشی از سرزمین خود را از دست دادیم
وزیر ورزش و جوانان گفت: ظریف می گفت همه تیم ما با کارشناسان حدود 35 تا 40 نفر بودیم در حالیکه تیم انگلیسی حدود 130 و تیم آمریکایی ها حدود 140 نفر بودند. من حساب کردم که کل کارشناسان، مدیران، وزرا و دیپلمات های ما 35 نفر بودند و آنها (5+1) حدود 500 نفر بودند اما در پایان به توافق بسیار تاریخی رسیدیم و این نقطه عطفی است.

به گزارش برنا، دکتر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، در نشست روز چهارشنبه با روسای فدراسیون ها گفت: ترامپ هر لحظه سایه جنگ را بر سر ملت ایران پر رنگ تر می کرد. بنده در جلسه روسای جمهور ایران و فرانسه حضور داشتم، رئیس جمهور قبلی فرانسه گفت، در سال 91 و 92 تقریبا همه کشورهای غربی و اروپایی و نه 5+1، چون چین و روسیه این نظر را نداشتند، در مورد اصل حمله نظامی به ایران اتفاق نظر داشتیم فقط در مورد زمان حمله اختلاف نظر بود. او گفت، وقتی انتخابات بزرگی در ایران انجام شد و در یک رقابت آزاد و فضای کاملا دموکراتیک، رئیس جمهور انتخاب شد ما احساس کردیم یک بار دیگر فرصت بدهیم و تعامل و مذاکره جدیدی با ایرانیان داشته باشیم شاید بتوانیم به یک توافق عملیاتی که تامین کننده منافع دو کشور باشد، برسیم. تماس تلفنی اوباما و رییس جمهور در پایان سفر اولیه به نیویورک، مقدمه ای شد تا مذاکره سخت، حساس، کمرشکن، تاریخی و مهم 30 ماهه با 5+1 آغاز شود.

او خطاب به روسای فدراسیون ها افزود: من علاقه دارم اینها را به شما بگویم تا در ذهن شما و تاریخ بماند. ظریف می گفت همه تیم ما با کارشناسان حدود 35 تا 40 نفر بودیم در حالیکه تیم انگلیسی حدود 130 و تیم آمریکایی ها حدود 140 نفر بودند. من حساب کردم که کل کارشناسان، مدیران، وزرا و دیپلمات های ما 35 نفر بودند و آنها (5+1) حدود 500 نفر بودند اما در پایان به توافق بسیار تاریخی رسیدیم و این نقطه عطفی است.

دکتر سلطانی فر بیان کرد: ممکن است کسانی منتقد برجام باشند که نظر آنها محترم است اما کسانی که  دستی در تاریخ سایسی این کشور دارند می دانند، هر کجا در 200 سال گذشته، جنگ و مذاکره با خارجی ها داشتیم ماحصل آن بخش های عمده ای از سرزمین های خود را از دست دادیم. یک نقطه روشن قبل از برجام داریم که آن 8 سال دفاع مقدس بود. ما پس از 8 سال جنگیدن با نزدیک به حدود 30کشور دنیا نگذاشتیم یک وجب از خاک کشورمان در تصرف دشمن بماند. در پایان جنگ ما بازیگر و تعیین کننده و ما حاکم و دست برتر بودیم در حالی که تنها بودیم و اتکا به مردم و رزمندگان مردمی داشتیم. پس از دفاع مقدس، در برجام که 6 قطعنامه شورای امنیت داشتیم که ما وارد جنگ و درگیری نظامی می کرد، این قطعنامه ها لغو شد. به یاد داریم شرکت های خارجی و سرمایه گذاران خارجی آمدند، روسای جمهور بزرگ دنیا آمدند هیات های مختلف سیاسی و اقتصادی آمدند و ما بخشی از ذخایر ارزی و سپرده ها خود را آزاد کردیم و ارتباط بانکی با دنیا داشتیم و توانستیم، نفت صادر کنیم و به منابع جدید دسترسی پیدا کنیم.

او با اشاره به روی کار آمدن ترامپ گفت: در نهایت ترامپ به قدرت رسید و در ماه های اول در اقدامی نسنجیده و خلاف عرف رایج دنیا از برجام خارج شد. بارها گفته شده و من باز نقل می کنم ترامپ گفت برجام تعیین کننده منافع آمریکا نیست این جملات کلیدی در رسانه ها وجود دارد این دلیل مهمی برای حقانیت این توافق است. همچنین جمله ای دیگر گفت که ظریف سر جان کری را کلاه گذاشته است و این را در سخنرانی رسمی مطرح کرد بنابراین وزیر خارجه ایران سر وزیر خارجه آمریکا کلاه گذاشت و این حقانیت ماست. ما به فرمول برد - برد رسیدیم که منافع ما و طرف مقابل تامین می شد و این آدم با قلدری و زورگویی زیر همه چیز زد و خلف وعده کرد و شرایط سختی را بر ملت ایران تحمیل کرد. پس از 8 سال جنگ تحمیلی ما سه سال درگیر جنگ اقتصادی با آمریکا و اروپا بودیم اما ملت ما سرافراز بیرون آمدند و این بار هم قهرمانانه تحمل کردند اگرچه سخت بود افزایش قیمت و تورم داشتیم و مردم بزرگواری کرده و تحمل کردند و برای حفظ منافع ملی ایستادند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: ترامپ باور نمی کرد با 75 میلیون رای بازنده و مجبور به ترک کاخ سفید شود. ترامپ بیشترین ظلم را به ما کرد اما تنها با ما درگیر نبود. بیشترین تاثیرات اقتصادی را این آدم علیه کشور ما ایجاد کرد. این آدم با چین و روسیه و کشورهای خاورمیانه و اروپا درگیر بود کسی نبود در دنیا در فرآیند زورگویی او قرار نگرفته باشد. یکی از بزرگترین جنایت او، شهادت سردار سلیمانی بود. این جنایت بزرگ را مرتکب شد و با قلدری آن را تایید کرد و امروز تو دهنی بزرگی خورد. حتی یک درصد تصور نمی کرد که کاخ سفید را ترک کند و در نهایت با رای مردم آمریکا و شرایط، هم این پست را از دست داد و هم چوب خدا طوری شد که دست به حماقتی زد که سیاستمداران و هم حزبی هایش مقابل او ایستادند و تنها در 10 روز پایانی او، استیاضحش را مطرح کردند تا 4 سال دیگر کاندیدا نشود. او بت شرایط و خاطره بدی البته از دید ما خوب، مجبور شد تا کاخ سفید را ترک کند. کسی که 3 سال جنگ اقتصادی را بر ملت ما تحمیل کرد در زباله دانی تاریخ افتاد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز