اکونومیست در گزارشی نوشت؛

چرا ۱۰۰ روز اول رئیس جمهور امریکا مهم است؟

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۰۸:۱۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۲۵۹۳۲
چرا ۱۰۰ روز اول رئیس جمهور امریکا مهم است؟
اکونومیست در گزارشی نوشت: بایدن وعده داده در 100 روز نخستِ حضور خود، 100 میلیون دز واکسن به 100 میلیون امریکایی تحویل دهد.

به گزارش برنا، اکونومیست در گزارشی نوشت: بایدن وعده داده در 100 روز نخستِ حضور خود، 100 میلیون دز واکسن به 100 میلیون امریکایی تحویل دهد. در این مدت وی امیدوار است که بیشتر مدارس ابتدایی و راهنمایی را بازگشایی کند و یک بسته محرک بزرگ اقتصادی را بتواند تصویب کند، همچنین  او قانونی را پیشنهاد کرده که راهی برای شهروندی میلیون ها مهاجر فاقد سند قانونی تعیین می کند. 

چهار سال پیش نیز دونالد ترامپ طرحی بلندپروازانه را برای 100 روز اول ریاست جمهوری خود ارائه داد که در خصوص چیزهای زیادی مثل توقف استخدام فدرال، اصلاحیه قانون اساسی در خصوص محدود کردن دوره نمایندگی سنا به دو دوره و کنگره به سه دوره، و همچنین ممنوعیت لابی گری مقامات پیشین کاخ سفید تا 5 سال پس از ترک شغلشان، وعده داد.  اکثر روسای جمهور در 100 روز اول با وعده کارهای بزرگ وارد دفترکارشان می شوند. اما چرا این بازه زمانی خاص است و از چه زمانی اینقدر مهم شده است؟

فرانکلین روزولت اولین رئیس جمهوری بود که عبارت "100 روز اول" را در یک نطق رادیویی در 24 آگوست 1933 به کار برد. آمریکا آن زمان در چهارمین سال رکود خود به سر می برد. روزولت در سخنرانی افتتاحیه خود گفت: "این ملت خواستار اقدام است ، و اکنون وقت عمل است." او وعده داد که اگر کنگره اقدامی انجام ندهد، او خواستار قدرت اجرایی گسترده تری برای جنگیدن با شرایط اضطراری به همان اندازه ای که وقتی کشور مورد تهاجم دشمن قرار می گیرد، خواهد شد. 

روزولت شوخی نمی کرد. با نگاهی به فهرست قوانین تصویب شده - 15 لایحه مهم - در 100 روز اول وی آغاز شد متوجه موضوع خواهیم شد. دیگر روسای جمهور ایالات متحده به او غبطه می خورند. از جمله ، قانون روزولت آمریکا را از استاندارد طلا خارج کرد. به دولت فدرال اختیار داد تا بازار سهام را تنظیم کند. و اداره دره تنسی ایجاد شد که امروز بزرگترین شرکت برق عمومی آمریکا است. در کل ، روزولت در 100 روز اول 76 قانون تصویب کرد. تنها رئیس جمهور نزدیک به این رقم هری ترومن است که 53 سال دارد.  همچنین روزولت99 حکم اجرایی صادر کرد که رکورد دیگری است.

از زمان روزولت ، قانونگذاری پیچیده تر شده و حزب گرایی عمیق تر ریشه دوانده است. به نظر می رسد رکوردهای وی دست نیافتنی باشند. یک سال طول کشید تا باراک اوباما قانون "مراقبت مقرون به صرفه" را تصویب کند. همچنین حدودا یکسال طول کشید تا قانون " هیچ کودکی نباید عقب بماند" که یک لایحه اصلاحی و ارتقای آموزش کودکان است، در دوره جورج بوش تصویب شود. 

اما روسای جمهور هنوز از "100 روز" استفاده می کنند تا به مردم بگویند که چه برنامه هایی دارند. این قالب بندی یک قاعده کلی سیاست را تأیید می کند. بهترین زمان برای تصویب وعده های بلند پروازانه، شروع یک دوره است، یعنی زمانی که رئیس جمهور از بالاترین تایید برخوردار است. رئیس جمهور به تازگی در انتخابات پیروز شده، حزب وی احتمالاً یک یا هر دو اتاق کنگره را کنترل می کند و به طور منطقی در پشت سر او هستند. او هنوز کسی را ناامید نکرده است. نشت و درگیری اجتناب ناپذیر آغاز نشده است. او یک دستگاه اجرایی دارد که دارای انتصاباتی تازه و مشتاق برای کار هستند. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز