سخنگوی کمیسیون تلفیق:

اختصاص ردیف مجزا برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در بودجه/ تجمیع یارانه‌ها در سال آینده

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۱۲:۳۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۶۲۰۰
اختصاص ردیف مجزا برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در بودجه/ تجمیع یارانه‌ها در سال آینده
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون تمامی یارانه‌ها در سال آینده تجمیع شده و علاوه بر آن یک ردیف در تبصره ۱۴ برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قرار داده شده تا برای پرداخت یارانه و مستمری، از منابع پایدار برخوردار شود.

به گزارش برنا، به نقل از خانه ملت، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس، در نشست خبری امروز (دوشنبه، 6 بهمن ماه) در تشریح مصوبات این کمیسیون با اشاره به تجمیع یارانه‌ها در سال آینده، گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون در سال آینده به 35 میلیون نفر به صورت ماهانه 183 هزار تومان، به 23 میلیون نفر ماهانه 136 هزار تومان و به 20 میلیون نفر هم ماهانه 91 هزار تومان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین برای 10 میلیون نفر مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که در دل همان 35 میلیون نفر قرار دارند، مبلغ 19 هزار میلیارد تومان منابع در اختیار کمیته امداد و بهزیستی برای پرداخت مستمری مددجویان قرار داده خواهد شد تا علاوه بر یارانه این مستمری را هم به صورت ماهانه پرداخت کنند.

زارع افزود: دولت در لایحه بودجه سال 1400 برای 10 میلیون نفر مددجوی کمیته امداد و بهزیستی مبلغی حدود 7 هزار و 800 میلیارد تومان منابع قرار داده بود که در کمیسیون تلفیق بودجه این عدد را به 19 هزار میلیارد تومان رساندیم. همچنین 19 هزار میلیارد تومان را در ردیف‌های کمیته امداد و بهزیستی در بودجه قرار دادیم تا در سال های آینده پایداری منابع برای پرداخت مستمری و یارانه مددجویان وجود داشته باشد.

 سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس تصریح کرد: به کمیته امداد و سازمان بهزیستی اجازه داده شد تا در سال آینده حدود 2 میلیون نفر مشمولان دریافت یارانه را که به نحوی از انحا از دریافت یارانه جا مانده‌اند را تحت پوشش خود قرار داده و به آنها یارانه پرداخت کند.

نظر شما