اولین تماس اسلام ‌آباد و کابل پس از موضع گیری دولت بایدن درباره روند صلح

۱۳۹۹/۱۱/۰۶ - ۲۰:۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۱۲۶۴۶۰
اولین تماس اسلام ‌آباد و کابل پس از موضع گیری دولت بایدن درباره روند صلح
چند روز پس از موضع گیری دولت جدید آمریکا درباره توافق صلح میان دولت ترامپ و طالبان، اولین تماس رسمی میان وزیران امور خارجه پاکستان و افغانستان برقرار شد و طی آن طرفین آخرین تحولات منطقه و تلاش‌های مرتبط با روند صلح را بررسی کردند.

به گزارش برنا، وزارت امور خارجه پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد: "شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با «حنیف اتمر» همتای افغانستانی خود آنچه که وی نقش اسلام‌آباد برای انعقاد پیمان صلح میان دولت (سابق) آمریکا و طالبان در دوحه خواند، را یادآور شد.

وزیر خارجه پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به سطح بالای خشونت‌ ها در افغانستان، بر لزوم پیشرفت گفت وگوهای بین افغانی با هدف کمک به کاهش خشونت‌ها و حرکت به سمت آتش بس تاکید کرد.

وی به تلاش‌های این کشور برای توسعه تجارت مشترک با افغانستان و تاسیس بازارچه‌های مرزی اشاره کرد و خواستار نهایی شدن قراردادهای همکاری میان دو کشور شد.

 قریشی اظهار داشت: پاکستان همواره بر حل پایدار ، سیاسی و مسالمت آمیز مسئله افغانستان تاکید داشته و با همین دیدگاه براساس مسوولیت مشترک، نقش تسهیل کننده درخصوص پیمان صلح میان واشنگتن و طالبان ایفا کرد.

قریشی پیشبرد گفت وگوهای بین افغانستانی را برای برقراری صلح پایدار در این کشور فرصت بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: خروجی مثبت و معنی خیز این گفت وگوها برای صلح و ثبات منطقه‌ای اجتناب ناپذیر است.

وزیران امور خارجه پاکستان و افغانستان بر تداوم رایزنی‌های نزدیک درخصوص روند صلح و تحولات امنیت منطقه توافق کردند.

این اولین تماس رسمی میان روسای مرکز دیپلماسی اسلام‌آباد و کابل پس از موضع گیری دولت جدید آمریکا مبنی بر بازنگری درخصوص توافق منعقد شده میان دولت ترامپ و طالبان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز