یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

برخی مردم را به شکل سیستماتیک برای حضور در انتخابات مایوس می کنند/ نگرانی وزیر کشور از سردی انتخابات به جا است/ یکی از بزرگترین تهدیدات، فاصله گرفتن مردم از سیستم است

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۰۵:۳۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۲۶۹۶۱
برخی مردم را به شکل سیستماتیک برای حضور در انتخابات مایوس می کنند/ نگرانی وزیر کشور از سردی انتخابات به جا است/ یکی از بزرگترین تهدیدات، فاصله گرفتن مردم از سیستم است
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: مایوس کردن مردم تلاشی هست که به شکل سیستماتیک توسط برخی از طیف های خاص سیاسی که منافع شان در عدم حضور مردم است، انجام می شود.

«داریوش قنبری»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص صحبت های وزیر کشور در خصوص فضای سرد انتخاباتی حاکم بر کشور اظهار کرد: در ارتباط با صحبت هایی که شده جای نگرانی وجود دارد. من معتقد هستم، نگرانی های وزیر کشور به جا بوده و از سر دلسوزی برای کشور است. باتوجه به اتفاقاتی که در سنوات گذشته افتاده تاحدود زیادی اعتماد مردم دچار مشکل شده است. در واقع می توان گفت که روز به روز از اعتماد مردم به اینکه می توانند در سرنوشت خودشان تاثیرگذار باشند، کاسته شده است.

او افزود: از طرف دیگر محدودیت‌هایی که ایجاد شده و حذف بخش بزرگی از نیروهای سیاسی در درون نظام که مورد اعتماد و وثوق مردم بودند و عدم اجازه حضور آنها در انتخابات، باعث تضعیف اعتماد مردم نسبت به انتخابات شده است. از طرف دیگر در دوره های گذشته چه توسط کاندیداهایی که برای ریاست جمهوری آمدند و چه آنهایی که برای مجلس آمدند و موفق شدند، وعده هایی داده شد که آن وعده ها هم برآورده نشد و مردم به اصل اینکه اراده آنها یا انتخابشان منشاء تغییر و تحولی در کشور باشد، شک پیدا کرده اند.

قنبری با بیان اینکه اعتماد مردم به اینکه اراده آنها در تعیین سرنوشت کشور تاثیر دارد، دچار تردید شده است گفت: از طرفی دیگر نیروهای خاصی هم فعالیت می کنند که بدشان نمی آید که مردم از صحنه خارج شوند و یکسری اقدامات هم مبنی بر ایجاد بدبینی نسبت به منتخبین مردم در انتخابات صورت می گیرد. مایوس کردن مردم تلاشی هست که به شکل سیستماتیک توسط برخی از طیف های خاص سیاسی که منافع شان در عدم حضور مردم است، صورت می گیرد.

او ادامه داد: اینها دست به دست هم دادند تا فضای انتخابات، به سمت سختی گرایش پیدا کند. در سال 98 شاهد کاهش بی سابقه حضور مردم در انتخابات بودیم اگر اتفاق خاصی نیفتد و مردم اعتماد به اصل انتخابات پیدا نکنند و اینکه انتخابات رقابتی برگزار نشود، قطعا مشارکت در انتخابات بعدی کمتر از سال 98 هم خواهد بود حتی برای ریاست جمهوری که انتخابات ملی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پایان اظهار کرد: اما اگر در جهت بازسازی اعتماد مردم اقدامات مناسبی صورت بگیرد و در کل با توجه به یکسری تحولاتی که در زمینه اقتصادی انجام شده، می توانیم به خصوص با توجه به امیدهایی که نسبت به آینده داریم در سال آینده شاهد افزایش مشارکت مردم باشیم و شرط آن دادن اعتماد بیشتر به مردم است. تلاش در جهت بازسازی اعتمادی که دچار خدشه شده، می تواند مردم را به صحنه بیاورد. یکی از بزرگترین تهدیدات، فاصله گرفتن مردم از سیستم است که می تواند خطرآفرین باشد. باید زمینه اعتماد بیشتر مردم را فراهم کرد و به نوعی دغدغه هایی که در ارتباط با حضور مردم وجود دارد به شکل جدی، مورد توجه دست اندرکاران انتخابات قرار بگیرد.  4

گفتنی است؛  عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، ظهر (دوشنبه) در حاشیه نشست با استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران با ابراز نگرانی از فضای سرد و ساکت انتخابات ۱۴۰۰، گفت: احزاب و گروه‌های سیاسی باید فعال‌تر شوند تا انتخابات باشکوهی برگزار شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز