یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

مجلس دچار سردرگمی شده است/ در انتخابات ریاست جمهوری آنقدر بسته نگاه می کنیم که جز دو یا سه نفر نمی خواهیم از فرد دیگری استفاده کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۰ - ۰۵:۴۲:۴۰
کد خبر: ۱۱۲۷۶۵۳
مجلس دچار سردرگمی شده است/ در انتخابات ریاست جمهوری آنقدر بسته نگاه می کنیم که جز دو یا سه نفر نمی خواهیم از فرد دیگری استفاده کنیم
یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: ما در حوزه ریاست جمهوری آنقدر تنگ و بسته نگاه می کنیم که جز دو یا سه نفر نمی خواهیم از فرد دیگری استفاده کنیم.

«محمدصادق جوادی حصار»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص طرح مجلس در خصوص عدم استعفای روسای قوا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قبلا کسی که می خواست نماینده مجلس شود باید شش ماه قبل از آن از جایی که کار می کرد، استعفا می داد چون این احتمال به وجود می آمد که ممکن است از موقعیت خود سو استفاده کند. طبیعتا وقتی کسی به عنوان رئیس قوه در جایگاه خود قرار داشته باشد و بعد بخواهد کاندیدای ریاست جمهوری هم شود، باید استعفا دهد.

او گفت: برای مثال رئیس قوه قضائیه یا قوه مقننه بخواهند کاندیدای ریاست جمهوری شوند بنابراین هر روز صبح و شب تلویزیون اقدامات آنها را نشان می دهد، این خود یک اهرم تبلیغاتی است که در اختیار آنها است تا شش ماه قبل از انتخابات برای خود شروع به فعالیت تا روز انتخابات کنند. روز انتخابات هم اگر پیروز شدند جایگاه خود را عوض کرده و از این پست به پست برتر می روند.

جوادی حصار خاطرنشان کرد: اگر هم پیروز نشدند به مسئولیت قبلی خود برمی گردند بنابراین حتی ریسک از دست دادن موقعیت را هم نمی پذیرند. این بدترین نوع شرکت در انتخابات برای یک مجمع است و نشان می دهد ما در حوزه ریاست جمهوری آنقدر تنگ و بسته نگاه می کنیم که جز دو یا سه نفر نمی خواهیم از فرد دیگری استفاده کنیم. آن دو سه نفر هم با حفظ سمت باید بروند کاندیدا ریاست جمهوری شوند و اگر رئیس جمهور شدند که چه بهتر اگر هم که نشدند، پست خود را از دست نمی دهند.

او در پاسخ به اینکه این مسئله چه تاثیری بر افکار عمومی دارد، گفت: به نظر من خیلی بازتاب بدی در افکار عمومی خواهد داشت و مردم را بیش از گذشته نسبت به سلامت انتخابات و نتایج حاصل از آن، بی اعتماد می کند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تاثیر این طرح در عدم مشارکت مردم در انتخابات اظهار کرد: وقتی می گویند ما یک کت و شلوار سایز یک فرد درست کردیم و او می خواهد در ریاست جمهوری بپوشد این مسئله دایره انتخاب را به اندازه چند نفر محدود و بی اعتماد کردن مردم را تشدید می کند. 

او در ادامه صحبت های خود در رابطه با این سوال که آیا برخی با شرکت در انتخابات به دنبال قدرت طلبی هستند، تصریح کرد: من قضاوت شخصی نمی کنم. هر کسی ممکن است یک نیاتی از کسب قدرت داشته باشد. ما ظاهر قضایا را نگاه می کنیم. 

جوادی حصار در خصوص عملکرد مجلس نیز گفت: مجلس دچار سردرگمی شده و ریاست مجلس هم در مدیریت مجلس توفیق چشم گیری نشان نداده است؛ یعنی قالیباف به عنوان یک مدیر جهادی و میدانی در میدان های مبارزه عملی شاید توفیقاتی داشته باشد ولی در مدیریت ستادی و ریاست مجموعه ای مثل مجلس، بعید می دانم کارنامه خیلی موفقی داشته باشد.

او ادامه داد: امیدوارم من بدبینانه قضاوت نکرده باشم اما ما کارنامه درخشانی ندیدیم. یکی از معضلات ما نه تنها در این مجلس بلکه در مجالس گذشته و در ادوار مختلف این بوده که مجلس دچار سردرگمی بوده و وظیفه خود را نمی دانسته که می خواهد چه کار کند. امروز هم این سردرگمی وجود دارد. ما قانون های فراوانی را داریم که مختص یک دوره از مجلس است یعنی این مجلس که می آید قانون وضع می کند و گروه بعدی هم که می آید این قانون را لغو می کند یا به حاشیه می راند یا این قانون را اصلاح می کند.

او افزود: من فکر می کنم این مجلس هم گرفتار این رویه هست و نتوانسته خود را رها کند. بودجه را مطابق میل این مجلس می بندند و قانون انتخابات ریاست جمهوری و قانون استخدامی کشور را مطابق این مجلس اصلاح می کنند. یعنی هر مجلسی که روی کار می آید می خواهد بگوید که مدیریت مجلس باید تحت نظر من و با سلیقه من اجرا و لوایح دولت باید مطابق با میل مجلس، اصلاح شود. مثل قانون بودجه که در مجلس مشاهده شد منتهی من فکر می کنم که این سردرگمی که در موضوع برنامه در مجلس وجود داشته، همچنان وجود دارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: متاسفانه در این مجلس هم کاری از آنها بر نمی آید و بیشتر یک اتاق فکر برای تامین لجستیک جبهه ای، فکری و فرهنگی بوده که اسمش را مجلس انقلابی می گذارند. من فکر می کنم بیشتر برای دست یابی به ارکان قدرت بسترسازی می کنند. امیدوارم که از کار خود نتایج خوبی برای ملت بگیرند و چشم انداز مثبتی از ایجاد نشاط، امید و بودجه ریزی و برنامه بندی در مسیر پیش رو به چشم نمی خورد. ۴ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز