کری:

تغییرات اقلیمی نباید با مسایل دیگر مرتبط شود

۱۳۹۹/۱۱/۰۸ - ۲۱:۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۱۲۷۸۰۲
تغییرات اقلیمی نباید با مسایل دیگر مرتبط شود
نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در موضوع تغییرات آب و هوایی درباره چگونگی رقابت با چین در این زمینه، گفت: نباید اختلاف‌ها به موضوع تغییرات اقلیمی مرتبط شوند.

به گزارش برنا، جان کری روز چهارشنبه در نشست خبری خود که با موضوع تغییرات آب‌وهوایی و اقدامات دولت بایدن برگزار شد، افزود: ما با چین در موضوعات بسیار مهم همچون سرقت مالکیت معنوی، دسترسی به بازار و دریای چین جنوبی تفاوت نظر داریم، همه این را می‌دانیم.

وی ادامه داد: این موضوعات هرگز نباید با کاری که باید درباره تغییرات آب و هوایی انجام داد، معامله شود. این اتفاق نخواهد افتاد، تغییرات آب و هوایی به تنهایی یک موضوعی است که ما باید با آن برخورد کنیم.

نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در موضوع تغییرات آب و هوایی اضافه کرد: چین ۳۰ درصد ، آمریکا ۱۵ درصد، اتحادیه اروپا و سه شرکت به تنهایی ۵۵ درصد آلودگی هوای جهان را به خود اختصاص داده‌اند. اقدام فوری این است که راهی بیابیم تا هر یک به سهم خود (برای کاهش آن) به پیش برویم.

کری تصریح کرد: رئیس جمهوری بایدن ضرورت توجه به سایر موضوعات مربوط به چین را روشن کرد و هیچ چیزی نباید موضوعی را از موضوع دیگر بازدارد.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به خروج آمریکا از پیمان پاریس، جهان چگونه می‌تواند بار دیگر به آمریکا اعتماد کند، گفت: با توجه به اینکه دولت اوباما- بایدن در شکل‌گیری توافق پاریس نقش فعال داشته‌اند، فکر می‌کنم برای بازگشت ما به این توافق اعتبار قائل شوند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در تغییرات اقلیمی افزود: من فکر می کنم در چهار سال آینده بتوانیم، به این دست یابیم که بازار سرمایه، بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران جهانی را به سمت تحقیقات نوآوری سوق دهیم که هیچ سیاستمداری نخواهد توانست سیاره ما را در چند ماه یا چند سال به عقب بازگرداند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز