وزیر کشور:

رواج دروغ و نسبت دادن آسان تهمت ناروا آفت جامعه است

۱۳۹۹/۱۱/۰۹ - ۱۶:۳۰:۳۱
کد خبر: ۱۱۲۸۱۲۰
رواج دروغ و نسبت دادن آسان تهمت ناروا آفت جامعه است
وزیر کشور رواج دروغ و نسبت دادن آسان تهمت ناروا را آفت جامعه امروز عنوان کرد و گفت: باید با رفتار مهربانانه اخلاق و دوستی را در جامعه تقویت کنیم.

به گزارش برنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با دبیر کل و اعضای ارشد بنیاد بین‌المللی غدیر که در محل وزارت کشور برگزار شد با تاکید بر اینکه پیام ادیان الهی بر مبنای فطرت انسانی است، گفت: انسان وقتی به فطرت خودش رجوع می کند، خود این فطرت راهنمای خوبی در پیروی از دین و ایمان به خدای متعال است.

وزیر کشور با بیان اینکه روند تاریخی هم گویای پیوستگی و ارتباط دین و فطرت انسانی است، ادامه داد: با گذشت ۱۴۰۰ سال از  صدر اسلام، دشمنان اسلام و دین خدا، برای منحرف کردن دین و تضعیف ارزش‌های دینی بسیار تلاش کردند، اما همه این تلاش‌ها به شکست انجامید.

رحمانی فضلی با اشاره به شرایط کنونی جهانی در بعد معنویت، اظهار کرد: امروز بشریت بیش از هر زمان دیگری محتاج آموزه‌های الهام بخش دینی است و این مساله را در همه ابعاد اعم از زوایای فردی که انسان ذاتا دنبال حق جویی، عدالت طلبی است و هم در بعد اجتماعی که همه انسان‌ها خواستار زندگی آرام و سالم هستند؛ شاهد هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه همه نیازهای بشری در حوزه‌های گوناگون در قرآن کریم و سیره پیامبر عظیم الشان و ائمه اطهار مطرح شده، گفت: دنیا امروز طالب صلح و دوستی است و این مساله همواره در آیات قران تاکید شده است و نیاز است بشریت بیش از هر زمان دیگری به قران و اسلام رجوع کند و از آموزه‌هایش بهره‌مند شود.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست، به شکل گیری انقلاب اسلامی به عنوان انقلابی برآمده از اندیشه‌های قرانی و دینی اشاره کرد و گفت: امروز بیش از چهار دهه از شکل گیری انقلاب اسلامی گذشته است و باید کار فرهنگی و علوی در شان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی در جامعه انجام دهیم.

وی اضافه کرد: باید با رفتار مهربانانه و تعامل مؤمنانه همه گرایش‌ها و خواسته‌ها را به چشمه زلال امامت و ولایت نزدیک سازیم و اخلاق و دوستی را در جامعه تقویت کنیم.

جانشین رییس جمهوری در شورای اجتماعی کشور آفت مهم جامعه ما، رواج دروغگویی و نسبت دادن آسان تهمت های ناروا عنوان و خاطرنشان کرد: باید در این خصوص کارهای بزرگ فرهنگی انجام شود.

تبیین ابعادی از مشکلات کنونی جامعه ایرانی از دیگر محورهای سخنان وزیر کشور در این نشست بود که در این باره گفت: شاید در نگاه اول مشکلات معیشتی و اقتصادی مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های جامعه باشد اما بر این باورم که ریشه اصلی مشکلات در سه بخش، فرهنگ، قانون و عقب افتادگی علمی کشور است. 

وی ادامه داد: فرهنگ زیربناست و قانون هر کشوری متاثر از فرهنگ عمومی آن کشور است . مساله‌ای که در کشور مواجه هستیم عدم قانون‌مداری و بی‌توجهی به آن از همان زمان شکل گیری انقلاب مشروطه است. باید جامعه و کشور را حول محور قانون انتظام بخشیم و بدانیم تحقق این امربه توسعه و آبادانی کشور کمک می‌کند.

رحمانی فضلی با اشاره به نقش مهم آموزش و پرورش در فرهنگ سازی، گفت: باید از همان ابتدا، آموزه‌های مبنایی فرهنگ قرآنی و دینی نظیر راست گویی و نرم خویی، به فرزندان ایرانی آموزش داده شود. آنچه که ناجی همه ما و نجات بخش جامعه ماست، بهره‌گیری از دریای زلال معرفت قرآنی و دینی است و امروز جامعه به شدت به این معرفت و اخلاق دینی نیاز دارد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین صدیقی دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، با بیان توضیحات مبسوطی در مورد فعالیت های این بنیاد، به نقش تسهیل‌گری و حمایتی وزارت کشور در توسعه فرهنگ علوی از طریق استانداری‌های سراسر کشور اشاره کرد و گفت: اهتمام و توجه ویژه وزیر کشور به مساله غدیر شایسته قدردانی است و انصافا در دوره حضور رحمانی فضلی در راس وزارت کشور، حمایت‌ها و اقدامات ارزنده‌ای را از سوی وزارت کشور و نهادهای تابعه‌اش در فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی بنیاد بین المللی غدیر شاهد هستیم.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر همچنین در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور از حمایت‌ها و پشتیبانی های ارزشمند و موثر رحمانی فضلی از برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی پژوهشی فرهنگی تبلیغی بنیاد بین‌المللی غدیر تشکر و قدردانی کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز