سفر هیات جهاد اسلامی فلسطین به روسیه

۱۳۹۹/۱۱/۱۳ - ۱۱:۴۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۳۰۱۳۵
سفر هیات جهاد اسلامی فلسطین به روسیه
هیئت بلندپایه جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست «زیاد النخاله» برای گفت‌وگو با مقامات روس درباره آخرین تحولات فلسطین، به روسیه سفر کرد.

به گزارش برنا، به نقل از المیادین، هیئتی از جنبش جهاد اسلامی فلسطین به ریاست «زیاد النخاله»، امروز راهی مسکو شد.

این هیئت بلندپایه قرار است در مسکو با مسئولان روسی دیدار و آخرین تحولات مربوط به فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار دهد.

جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که هیئت فلسطینی در مسکو درباره روابط دوجانبه بر مبنای منافع ملت فلسطین و حمایت بین المللی از حقوق مشروع فلسطینیان و راه‌های مقابله با سیاست‌های سرکوبگرایانه رژیم اشغالگر، شهرک سازی‌ها، محاصره و طرح الحاق گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر در حالی صورت می‌گیرد که منابع خبری فلسطین اخیرا از احتمال مشارکت جهاد اسلامی در انتخابات مجلس قانونگذاری فلسطین برای نخستین بار و ائتلاف با جنبش حماس خبر داده‌اند.

در همین ارتباط، روزنامه محلی «القدس» به نقل از منابعی در جنبش جهاد اسلامی گزارش داد که اگر این جنبش تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، با جنبش حماس ائتلاف خواهد کرد و این گزینه اکنون توسط رهبران جهاد اسلامی در حال بررسی است.

لازم به ذکر است که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ۱۵ ژانویه گذشته با صدور فرمانی زمان برگزاری انتخابات فلسطین در ۳ مرحله را اعلام کرد.

قرار است انتخابات مجلس قانونگذاری (پارلمان) فلسطین شنبه ۲۲ می ۲۰۲۱ (۱ خرداد ۱۴۰۰) ، انتخابات ریاست حکومت خودگردان فلسطین شنبه ۳۱ جولای ۲۰۲۱ (۹ مرداد ۱۴۰۰) و انتخابات شورای ملی فلسطین سه‌شنبه ۳۱ اوت ۲۰۲۱ (۹ شهریور ۱۴۰۰) برگزارش شود.​

نظر شما