ابوظبی: تعلیق قرارداد تسلیحاتی با آمریکا عادی است

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۰۰:۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۰۵۴۲
ابوظبی: تعلیق قرارداد تسلیحاتی با آمریکا عادی است
سفیر امارات در واشنگتن با اشاره به اقدام آمریکا در تعلیق معامله فروش جنگنده‌های «اف-35» به این کشور، گفت که این اقدام کاملا موضوعی عادی‌ است.

به گزارش برنا؛ «یوسف العتیبه» سفر امارات عربی متحده در آمریکا، شامگاه دوشنبه، در یک وبینار به موضوعات مختلفی از جمله تعلیق فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به ابوظبی پرداخت.

سفیر امارات مدعی شد: «هدف از سفر نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) به امارات آگاهی از آینده روابط میان دو کشور، فرصت‌ها و فواید آن است نه فقط سیاست».

یوسف العتیبه ادامه داد: «فایده توافق‌های صلح را در مرحله بعد از کرونا شاهد خواهیم بود».

العتیبه در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین گفت: «پیش‌بینی نمی‌کنیم که دولت بایدن برای تحقق توافق‌های صلح با همان هیجان دولت ترامپ تلاش کند. توافق‌‌های آبراهام برای جلوگیری از الحاق [کرانه باختری] بود».

ادعای عادی‌سازی روابط به‌ازای جلوگیری از اشغال کرانه باختری در حالی مطرح می‌شود که مقامات رژیم صهیونیستی به صراحت اعلام کرده‌اند که این عملیات تنها مدتی به حالت تعلیق در آمده است.

سفیر امارات همچنین افزود: «این من بودم که با اسرائیل بر سر صلح مذاکره کردم و این توافق برای جلوگیری از الحاق [کرانه باختری] و نجات راهکار دو دولتی بود زیرا یک [با ایجاد] یک دولت فاجعه‌ به بار می‌آمد».

یوسف العتیبه اظهار داشت: «دولت بایدن در  حال تلاش برای [جلوگیری] از [شیوع] کرونا است و من نمی‌دانم اهمیت حل و فصل درگیری فلسطین و اسرائیل برای آنها چقدر است».

او همچنین به تعلیق معامله فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات اشاره کرد و در این خصوص گفت: «تعلیق معامله تسلیحاتی یک موضوع روتین است و آنها بایست این معامله‌ها را بازبینی کنند و خواهد دید که ما مطابق با قواعد حرکت کردیم. ایده تعلیق معامله تسلیحاتی آنگونه که رسانه‌ها گفتند دقیق نبود. این امور در کنار بازبینی همچنان ادامه دارد».

اخیرا منابع آمریکایی خبر داده بودند که واشنگتن فروش جنگنده‌های اف-۳۵ به امارات و همچنین تسلیحات نظامی به عربستان سعودی را موقتا به حالت تعلیق در آورده است؛ گزارشی‌ که وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی رسما آن را تأیید کرد.

یوسف العتیبه همچنین گفت: «معامله تسلیحات امارات یک امتیاز برای آمریکاست اگر این کشور بخواهد بر آسیا متمرکز شود. ما در راستای ایجاد یک فضای مبتنی بر مدارا در امارات تلاش می‌کردیم. ما یهودیان آمریکا را از ۲۰ پیش پذیرفتیم».

سفیر امارات همچنین گفت که تنها چیزی که مانع توافق صلح با «اسرائیل» می‌شود، شیوع ویروس کروناست و از سوی دیگر العتیبه خبر داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده وارد امارات خواهد شد.

منابع صهیونیستی نیز اخیرا گزارش داده بودند که نخست‌وزیر این رژیم در سفری سه روز به امارات سفر خواهد بود؛ اما شامگاه روز گذشته، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که این سفر از سه روز به سه ساعت کاهش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز