دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب:

هنوز به مصداق‌ها برای انتخابات ورود نکرده‌ایم/ به سراغ نامزد اجاره‌ای نمی‌رویم

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۱:۳۴:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۰۷۴۳
هنوز به مصداق‌ها برای انتخابات ورود نکرده‌ایم/ به سراغ نامزد اجاره‌ای نمی‌رویم
دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب گفت: هنوز به موضوع مصادیق در انتخابات ورود نکرده ایم و مصوبه ای نداشتیم اما دیگر سراغ نامزد نیابتی و ائتلافی نخواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار برنا،  زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح طلب، در نشست مجازی این تشکل اصلاح‌طلب، با توضیح جزییات کنگره روز جمعه مجمع زنان اصلاح طلب و با تبریک ایام الله دهه فجر و ورود تاریخی امام (ره) به میهن اسلامی و ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن ابراز امیدواری کرد این بزرگداشت‌ها زمینه ای برای شناخت مسائل و مشکلات زنان و برای بهبود شرایط آنها و پاسخ به مطالبات آنها باشد.

او در رابطه با نامه 126 اصلاح طلب به رییس دولت اصلاحات و انتقاد از نهاد تازه تاسیس اجماع ساز برای اصلاح طلبان اظهار کرد: از این نامه بوی مخالفت احساس نمی‌شود،  بلکه در این نامه طرح و پیشنهاداتی مطرح شده است. حتی برخی از افراد امضا کننده نامه، عضو نهاد اجماع ساز جدید اصلاح‌طلبان هستند. طرح‌های مطرح شده برای ما ارزشمند است و وظیفه این نهاد اخذ نظرات اصلاح طلبان و به کار بستن این پیشنهادات است.

او ادامه داد: به نظر نمی‌رسد این نامه دلیل مخالفت باشد، برخی از این طرح‌ها مانند «سرا» و ایجاد بانک اطلاعاتی از اصلاح طلبان، در شورای عالی سیاست‌گذاری جبهه اصلاح‌طلبان هم مطرح شده بود و خوب و کاربردی هستند. این نهاد کمیته و کارگروه دارد که از صاحب‌نظران مختلف دعوت خواهد کرد و آنچه مهم است، اراده برای وحدت و انسجام است که خوشبختانه وجود دارد.

شجاعی درباره سازوکاری که اصلاح طلبان در رابطه با مصداق ها برای انتخابات 1400 برمی‌گزینند تصریح کرد: هنوز به موضوع مصادیق در انتخابات ورود نکرده ایم و مصوبه ای نداشتیم اما معتقد هستم که دیگر سراغ نامزد نیابتی و ائتلافی نخواهیم رفت. دیدگاه خاتمی هم این است که از نامزد اصلاح طلب توانمند که ما توان دفاع از او  را داشته باشیم و او هم توان انجام کار را داشته باشد، مورد حمایت قرار گیرد. در غیراین صورت با ارائه برنامه، نظام و دولت آینده را یاری خواهیم کرد.

زهرا شجاعی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در رابطه با کاندیداتوری زنان و شائبه بازارگرمی برای انتخابات با استفاده از این موضوع گفت: اظهارات سخنگوی شورای نگهبان در خصوص کاندیداتوری زنان،‌ موضوع جدیدی نبود اما این شائبه به وجود آمد که قصد گرم کردن انتخابات را داشتند. در مجموع به نظر می‌رسد تفسیر صریح و روشن شورای نگهبان از اصل 115 قانون اساسی یعنی تعریف واژه رجل باید اعلام شود. اگر این تفسیر صورت بگیرد، ما می‌توانیم به صداقت مطرح کنندگان بیشتر پی ببریم.

او افزود: فضای کشور و جهان و اقبال عمومی مردم نشان می‌دهد که یک کاندیدا خانم برای ریاست جمهوری شانس پیروزی دارد البته قبلا هم تلویحا یا به شوخی مطرح شده است که رئیس جمهور 1400 یک زن است.

شجاعی با اشاره به انتخابات سال 1392 و حمایت اصلاح طلبان در آن بازه از حسن روحانی گفت: اشتباه اصلاح طلبان این بود که با روحانی ائتلاف نکردند و فقط حمایت کردند و البته این حمایت در آن مقطع بهترین کار بود، بنابراین جای عذرخواهی نیست؛ چراکه اگر این کار را نمی‌کردیم، گزینه‌های دیگری بر سر کار می‌آمد.

او خاطر نشان کرد: باید شرایطی که در دولت روحانی به وجود آمد، چه از لحاظ بین المللی و چه از لحاظ فعالیت گروه‌های مختلف سیاسی و دخالت نهادهای موازی را مدنظر داشت؛ چراکه آنها می‌خواستند به مردم ثابت کنند که شما اشتباه کردید که به روحانی رأی دادید.

شجاعی ادامه داد: حتی بحث عدم کفایت سیاسی و استیضاح رئیس جمهور را مطرح کردند که اگر رهنمودها و راهنمایی‌های رهبری نبود، درگیر مشکلات زیادی می شدیم.

او با اشاره به اینکه برخی سنگ اندازان و تندروهای داخلی که همسو با دشمنان خارجی عمل کردند، یادآور شد: برخی افراطیون حتی با مخالفان اصل انقلاب در خارج از کشور همسویی‌ نشان دادند که سبب شد مشکلات بیش از حد پیچیده و برای مردم سخت‌تر شود.

شجاعی اضافه کرد: اگر در انتخابات آینده مملکت یک دست شده و رئیس جمهور همسو با آنها انتخاب شد، خواهیم دید که آیا این مشکلات حذف و مرتفع می‌شود یا خیر؟

او در رابطه با عدم حضور محمدرضا عارف در نهاد اجماع سازی اصلاح طلبان گفت: ما یک سری ملاک‌ها برای نهاد اجماع ساز تعیین کرده بودیم و آن اینکه، کسانی که در مظان کاندیداتوری برای انتخابات 1400 هستند نباید در این نهاد عضویت داشته باشند و دکتر عارف و  چند نفر دیگر برای این نهاد انتخاب نشدند، در حالی که شخصیت عارف برای اصلاح طلبان قابل احترام است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز