دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا:

برای مقابله با انواع تهدیدات نیازمند الگوها و آمادگی‌ها هستیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۴ - ۱۵:۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۳۰۹۸۸
برای مقابله با انواع تهدیدات نیازمند الگوها و آمادگی‌ها هستیم
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: دو رخداد بزرگ پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس به رهبری حضرت امام(ره) یک انرژی عظیمی را در ملت ما و در دستگاه‌های تخصصی ما ایجاد کرد که ما می‌توانیم یک کشور مستقل و پیشرو و الگو در تمامی جهان باشیم .

به گزارش برنا، به نقل از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا، در نشست معاونین آموزشی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به مناسبت ابلاغ و رونمایی از جلد دوم کتاب "آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس" برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به رخداد عظیم پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: دو رخداد بزرگ پیروزی ملت ایران در انقلاب اسلامی و پیروزی دفاع مقدس به رهبری حضرت امام(ره)  یک انرژی عظیمی را در ملت ما و در دستگاه‌های تخصصی ما ایجاد کرد که ما می‌توانیم یک کشور مستقل و پیشرو و الگو در تمامی جهان باشیم.

سرلشکر صفوی ضمن تقدیر از خدمات کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا گفت: از حماسه کادر پزشکی در زمان جنگ تحمیلی  و در ادامه  آن کادر پزشکی امروز در مبارزه با بیماری کرونا که خودش یک حماسه بزرگ بود تقدیر و تشکر  می‌کنم.

سرلشکر صفوی با اشاره به خدمات کادر درمان در دفاع مقدس گفت: کادر پزشکی در سراسر سال های دفاع مقدس در بخش بهداشت ،درمان و امداد و انتقال در حوزه مصدومین و مجروحین و مجروحین شیمیایی  حضور داشت. حدود دو و نیم میلیون نفر از مردم ما در جنگ تحمیلی شرکت کردند، اینکه این مجروحین را ما از خط مقدم چگونه بیاوریم به  اولین بیمارستان صحرایی و از آنجا چگونه کارهای مقدماتی انجام شود و به عمق کشورمان و به بیمارستانهای شیراز اصفهان و تبریز بفرستیم این خودش یک حماسه بزرگ بود.

وی افزود: ما این حماسه ها را در دو جلد کتاب تخصصی آشنایی با فرهنگ و معارف دفاع مقدس  گردآوری کرده ایم. ما می‌خواهیم که این دانش و تجربه و فرهنگ و ارزش هایی که کادر پزشکی در سال‌های دفاع مقدس آفریدند به دانشجویان عزیز ی که الان بعید است که سال‌های جنگ را بوده باشند و حتی یادشان باشد منتقل کنیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در بیان ضرورت و چرایی انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس گفت: کشور عزیزمان ایران و انقلاب اسلامی و منطقه ما در معرض انواع تهدیدهای طبیعی و انسانی است تهدید های طبیعی مانند زلزله سیل بزرگ وهمانند  همین بیماری کرونا که یک تهدید است می باشند، همچنین کشورمان در معرض طمع دشمنان خارجی است. هم موقعیت ژئوپلیتیکی کشورمان هم منابع کشورمان وهم ملت ما در معرض انواع تهدیدات است.

وی افزود: برای مقابله با این تهدیدات و اگر خدای ناکرده زمانی که تبدیل به بلا  و بحران شود ولازم می باشد کادر درمان و پزشکی ما وارد عمل بشود دانشجوهای کادر پزشکی ما و نظام سلامت ما و دانشگاه‌های ما بایستی الگو ها و آمادگی هایی را داشته باشند.

صفوی ادامه داد:برای این دو جلد درسنامه واقعاً جناب آقای دکتر محققی وبنده به عنوان یک معلم دانشگاه و دوستان دیگرمان شاید دو سال  وقت گذاشته ایم تا تبدیل به  درسنامه شده است. ما این درس را در وزارت علوم یک نوع  درسنامه و برای وزارت آموزش و پرورش یک جوردیگر  و برای دانشجو های مختلف علوم پزشکی به نوعی متفاوت درسنامه  برای آن مشخص کرده ایم.

سرلشکر صفوی با اشاره به اهداف ارائه این درسنامه گفت: ما می‌خواهیم فرهنگ سازی و نهادینه سازی کنیم بحث ما این است که این درس برای دانشجو ها و برای نظام پزشکی نهادینه بشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز