نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم

آقای پناهیان چرا سکوت کرده است؟/ نمایندگان آنقدر سواد ندارند که اگر طرحی رای نیاورد دیگر نمی‌شود، آئین نامه تنظیم کرد

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۰۵:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۲۰۳۰
آقای پناهیان چرا سکوت کرده است؟/ نمایندگان آنقدر سواد ندارند که اگر طرحی رای نیاورد دیگر نمی‌شود، آئین نامه تنظیم کرد
نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم گفت: آقای پناهیان که بر سر مجلس دهم فریاد می کشید اکنون باید جواب بدهند، شما که این همه فریاد می زدید که نماینده که توان ندارد و نمی خواهد رای خودش را علنی بگوید زیرا جرات ندارد خوب الان آقایان هم طیف خودتان جراتشان را معین و معیارهایشان را مشخص کنند.

«قاسم میرزایی نکو»، نماینده مردم  دماوند و فیروزکوه در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در رابطه با ردکلیات طرح شفافیت آرا نمایندگان مجلس یازدهم گفت: شکاف بین فراکسیون های مختلف مجلس ظهور واقعی پیدا کرده است. نمایندگان در ابتدا بنا داشتند یک دست و یک شکل و با یک فرمان به قوانین رای دهند اما پس از تکیه بر صندلی بهارستان، رفتارشان تغییر کرد و با گذشت زمان نمایان می شود، این یکی از شفافیت هایی است که آقایان چه بخواهند یا نخواهند دیده می شود. 

او ادامه داد: رای شفاف در همه پارلمان ها و مجالس دنیا به راحتی قابل دسترسی و نمایش است، زمانی که شخصی نماینده است و به راحتی نطق و موارد را اعلام می‌کند دلیلی ندارد رای او پنهان بماند.  متاسفانه دوگانه‌هایی شکل گرفته و در مسائل مختلف هم جاری می شود. 

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم مطرح کرد: طرح شفافیت آرا در مجلس دهم  توسط فراکسیون امید مطرح شد و رای بالایی هم داشت، خاطرم هست حاجی دلیگانی طرحی مشابه را آورد و با طرح اولیه ادغام شد. طرحی که در مجلس یازدهم رد شد طرح حاجی دلیگانی است. نمایندگان در صحن علنی با دست عدد 4 را نشان می دهند ولی روی میزشان دکمه مخالفت را انتخاب  می کنند. نگرانی نمایندگان از شفافیت یا از بخش های جامعه است و یا از نهادهای نظارتی و ردصلایت نگرانند. 

این نماینده پیشین مجلس گفت: اگر نماینده آدم منصفی باشد حتما نظر خودش را اعمال می کند. آقای پناهیان که بر سر مجلس دهم فریاد می کشید اکنون باید جواب بدهند، شما که این همه فریاد می زدید که نماینده که توان ندارد و نمی خواهد رای خودش را علنی بگوید زیرا جرات ندارد خوب الان آقایان هم طیف خودتان، جراتشان را معین و معیارهایشان را مشخص کنند. نمایندگان آنقدر سواد ندارند که اگر طرحی رای نیاورد دیگر نمی شود آئین نامه تنظیم کرد. 5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز