یک نماینده پیشین مجلس:

دولت دوبار بودجه را اصلاح کند چه تضمینی وجود دارد دوباره تلفیق بپذیرد/ هیچوقت هیچ نماینده‌ای علیه خود طرحی را تصویب نمی‌کند/ طرح شفافیت آرا به نتیجه نمی‌رسد

۱۳۹۹/۱۱/۱۸ - ۰۵:۱۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۲۲۶۴
دولت دوبار بودجه را اصلاح کند چه تضمینی وجود دارد دوباره تلفیق بپذیرد/ هیچوقت هیچ نماینده‌ای علیه خود طرحی را تصویب نمی‌کند/ طرح شفافیت آرا به نتیجه نمی‌رسد
یک نماینده پیشین مجلس گفت: دولت دوبار بودجه را اصلاح کند چه تضمینی وجود دارد دوباره تلفیق بپذیرد و چه تضمینی وجود دارد مجلس گزارش تلفیق را بپذیرد.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، نماینده پیشین مجلس، در خصوص رد شدن کلیات لایحه بودجه توسط مجلس به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مصاحبه واعظی را دیدم که گفته بود ما برای تعامل بودجه را گرفتیم تا اصلاح کنیم. مجلس گزارش تلفیق را رد کرد و ارتباطی به دولت نداشت و کمیسیون تلفیق با دولت باید در کمیسیون تلفیق بودجه را اصلاح می کرد. موافق این کار نیستم اسم این تعامل نیست که الان دولت بودجه را گرفته و اصلاح کند بلکه بسیار آسیب می رساند و بدعت بدی در کشور برقرار می شود. باید قانون رعایت شود و کسی نباید بر روی قانون، فراقانونی اعمال کند. اینکه اشتباه و خطا استراتژیک مجلس را دولت به این طریق اصطلاح حل می کند برای دولت های بعدی بدعت بد می شود.

او با بیان اینکه باید قانون رعایت شود، افزود: یک سابقه از یک اقدامی، عرف تلقی می شود و عرف در مبانی حقوقی جایگاه دارد. ای کاش دولت این کار را نمی کرد.

ایمن آبادی ادامه داد: دولت دوبار بودجه را اصلاح کند چه تضمینی وجود دارد دوباره تلفیق بپذیرد و چه تضمینی وجود دارد مجلس گزارش تلفیق را بپذیرد. دولت باید اجازه می داد مجلس (کمیسیون تلفیق) که خود برهم زننده قانون بود لایحه را درست می کرد. فرستادن آن به دولت و پذیرفتن توسط دولت کار درستی نبود و برای رویه های سنوات آتی در دولت، مشکل ایجاد می کند.

او در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به طرح شفافیت آرا و با بیان اینکه مجلس انقلابی که ادعای این طرح را داشت باید پاسخگو باشد، گفت: در هر صورت من به شما خواهم گفت این طرح به سرانجام نخواهد رسید چرا که در تعارض با منافع هست و بزرگترین علت آن هم این است که ما مجلس سنا نداریم. مواردی که مرتبط با خود نمایندگان است باید در مجلس سنا به تصویب برسد و هیچوقت هیچ نماینده ای علیه خود طرحی را تصویب نمی کند.

ایمن آبادی اضافه کرد: مجلس یازدهم که خود را انقلابی می داند همه آرا نمایندگان را در رسانه ها منتشر کند نمی خواهد طرحی را تصویب کند تا مردم بدانند چگونه عمل کردند. 4

نظر شما