یک فعال سیاسی اصلاح طلب:

دولت تندرو باشد آمریکا پای میز مذاکره نخواهد آمد/ تندروها کلید گفت و گو را می‌خواهند/ کار نهاد اجماع ساز در مرحله اولیه و مقدماتی است

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۰۵:۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۱۳۳۵۸۷
دولت تندرو باشد آمریکا پای میز مذاکره نخواهد آمد/ تندروها کلید گفت و گو را می‌خواهند/ کار نهاد اجماع ساز در مرحله اولیه و مقدماتی است
یک چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: جریان اصولگرایی علاقمند بود که در عین قرار گرفتن در مقام مقابله با سیاست خارجی آمریکا اما کلید گفتگو با آمریکا را در اختیار داشته باشد.

«محمدعلی ابطحی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در رابطه با نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان و کارآمدی آن در انتخابات آینده به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: طبیعتا کار نهاد اجماع ساز در مرحله اولیه و مقدماتی است تا بتواند فضا را کمی برای اینکه در انتخابات چه کسانی با چه معیارهایی انتخاب شوند آماده کند این خود مرحله ای است.

او افزود: امروز در دو اردوگاه سیاسی، مساله اجماع برای یک فرد یک اتفاق مهم است که باید با راهکاری دموکراتیک به آن رسید آن راهکار می تواند نمایندگان احزاب باشد. در حوزه اصلاحات خارج از احزاب روند فکری کلی نیز مهم است که آنها هم باید نمایندگی داشته باشند و نماینده جریان اصلاح طلب نیستند بلکه نیروهای فکری هستند که امروز در جامعه حضور دارند و بیشتر می توانند، کمک کنند.

ابطحی خاطرنشان کرد: من اخیرا نامه ای دیدم که جوانان اصلاح طلب نوشته بودند و نکاتی دیدنی در خود داشت. این شوراها از یک تفکر نمایندگی نمی کنند. شوراها از یک تشکیلات نمایندگی می کنند و راه حل این است که افرادی با ظرفیت اجتماعی بالا بیشتر از کسانی که صرفا برای یک حزب ثبت نام کرده اند، تاثیر گذارتر باشند این مسأله در آرا مردم تفاوت ایجاد می کند.

او افزود: قرار نیست این شخصیت ها ملی باشند آنها باید شرایط کاندیداها را اعلام کنند و قرار نیست خود کاندیدا باشند.

ابطحی در رابطه با رفتار و اظهارات متناقض تندروها در رابطه با مذاکره با آمریکا و برجام اظهار کرد: جریان اصولگرایی علاقمند بود که در عین قرار گرفتن در مقام مقابله با سیاست خارجی آمریکا اما کلید گفتگو با آمریکا را در اختیار داشته باشد این امری قدیمی است. درحالیکه مساله این نیست که چه کسی و یا چه گروهی گفتگو کنند مساله این است که در چهارچوب منافع نظام و کشور هدف از گفتگو و این حرکات دیپلماتیک گشایش برای جامعه است که بدون رسیدن به این هدف، تلاش ها ارزشی ندارد.

او تاکید کرد: گشایش برای جامعه در معادله گفتگوهای جهانی شکل می گیرد. در مذاکرات اعتماد متقابل مهم است و طرف مقابل و تنش زدایی اهمیت دارد.

ابطحی اضافه کرد: اگر جریان اصولگرا بخواهد به شعارهای امروز خود عمل کند این به معنای عدم گفتگو با جهان است.

محمدعلی ابطحی ادامه داد: درکل باتوجه به سیاست هایی که تندروها در پیش دارند و آن را با افتخار به دنیا نشان می دهمد، نتیجه ای جز قهر با جهان نداریم در این صورت هم، آمریکا با طرف تندرو در ایران پای میز مذاکره نمی نشیند. ۶

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز